نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین

4427569

به گزارش گزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاوی، «نقی شعبانیان» در پنجاه و نهمین جلسه هفتگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد بر هوشمندسازی پروژه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: پروژه‌ها و طرح‌های منابع طبیعی مانند طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طرح‌های بخش و آمایش سرزمین از ‌های نوین و هوش مصنوعی بی‌بهره نخواهند بود.

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این مسیر از جمله در زمینه پنجره واحد مدیریت زمین و سامانه‌های پایش و رصد عرصه‌ها گام‌های خوبی برداشته است.

شعبانیان در مورد بحث دیجیتال در برنامه هفتم توسعه نیز گفت: ارزش‌های غیر بازاری منابع طبیعی مانند تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب گرد و غبار در برنامه‌های کلان اقتصادی ضعیف جلوه داده می‌شود.

وی خواستار آن شد که ارزش‌های غیر بازاری جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها در اقتصاد دیجیتالی در قالب برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

در این جلسه مشاور وزیر و پرورش ضمن معرفی ظرفیت‌های شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) گفت: با توجه به حضور حدود ۱۲ میلیون دانش‌آموز کنشگر و فعال در فضای مجازی، می‌توانیم برای آنها به ویژه در مورد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید محتوا کنیم.

«علی باقرزاده» احراز هویت، پیام‌رسان، ارتباط زنده صوتی و تصویری، خانه، ویکی بین و ویدئو گردی را از خدمات شبکه اجتماعی شاد برشمرد و اذعان داشت: تمام محتواها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از این رو فرصت استثنایی برای آموزش و مشارکت به وجود می‌آورد.

وی با بیان این که در این شبکه اجتماعی دانش‌آموزی تاکنون رویدادهای مختلفی پس از فراگیری کرونا برگزار شده است، تصریح کرد: رویداد مربوط به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را می‌توان از طریق این شبکه برگزار کرد.

مدیر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) ادامه داد: در این شبکه اجتماعی ۷.
۵ میلیون گروه و کلاس داریم و ۳۰۰ هزار نفر به طور همزمان می‌توانند با هم ارتباط زنده تصویری برقرار کنند.

وی پایداری از آب و خاک، حفظ منابع طبیعی و اکوسیستم‌ها و پایداری زمین را مأموریت انسان‌ها عنوان و تاکید کرد: این مأموریت و اجرای آن یک کلید دارد و آن آموزش و یادگیری است.

باقرزاده درباره اهمیت یادگیری و آموزش گفت: افرادی که یادگیری نمی‌کنند یا آسیب دیده، آسیب‌پذیر و یا آسیب‌رسان می‌شوند و خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی یادگیری نمی‌کنیم به همان اندازه ممکن است منشأ ایجاد تغییرات مضر در پیرامون خود از جمله در منابع طبیعی، آب، خاک و گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری باشیم.

مدیر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان اضافه کرد: تمدن‌هایی که نتوانستند یاد بگیرند و حلقه‌های دوم و سوم یادگیری را برای خود ایجاد کنند، پایدار نماندند.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل