نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

انواع وان های شستشوی سبزی و میوه جات

image

انواع وان شستشوی سبزی و میوه جات:

وان شستشوی دستی: از این وان ها برای شستشوی سبزی و میوه به صورت دستی میتوان استفاده کرد، ظرفیت این وان ها از ۲۰۰ لیتر الی ۴۰۰ لیتر است و بیشتر برای مصارف مغازه ای و خانگی استفاده میشود.

وان شستشوی حباب ساز: وان های شستشوی حباب ساز هم برای میوه و هم برای سبزی قابل استفاده است، میتوان این وان ها به صورت نیمه اتوماتیک تلقی کرد. ظرفیت این وان ها از ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ لیتر است، دارای موتور هواده هستند که در چرخش و شستشوی بهتر محصولات کمک شایانی میکند.

وان شستشوی دارای نوار بالابر: این وان ها شستشو را به صورت اتوماتیک انجام میدهند و دارای نوار بالابر انتقال دهنده هستند، برای این دستگاه ها موتور های آب و موتور های هوا به کار گرفته شده که باعث چرخش و شستشوی بهتر محصولات و بخاطر سیستم سیرکولاسیون باعث صرفه جویی در آب هم میشود. ظرفیت این وان ها از ۳۰۰ لیتر الی ۲۰۰۰ لیتر میباشد.

وان شستشوی میوه های حساس: این وان ها به صورت تمام نوار هستند که برای شستشوی میوه های حساس و میوه هایی که در آب ته نشین میشوند استفاده میشود، نوار وان در آب حرکت میکند و دوش های آب از بالا عمل پاشش آب را انجام میدهند که این امر علاوه بر محافظت از میوه ها باعث شستشوی با کیفیت آنها نیز میشود. این وان ها ظرفیتی از ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ لیتر دارند.

وان های شستشوی دارای نوار انتقال: شستشوی مرحله ای سبزی و میوه ها با این نوع دستگاه های شستشو انجام میشود، مراحل گل گیری، ضدعفونی، آبکشی سه مرحله اصولی و بهداشتی شستشو هستند. این وان ها در هر مرحله از سیستم های مختلف مثل حشره گیری، سیرکولاسیون، فیلتراسیون، بابلینگ استفاده میکنند که این سیستم ها در شستشوی دقیق و با کیفیت و بهداشتی کمک شایانی میکند همچنین صرفه جویی در مصرف آب در این وان ها به صورت چشمگیری قابل رویت است. ظرفیت این وان ها از ۵۰۰ لیتر الی ۲۰۰۰ لیتر میباشد.

مزایا و نکات اجرایی در وان های شستشوی سبزی و میوه‌جات:

  1. افزایش عمر مفید محصولات:
  1. حفظ ارزش غذایی:
  1. کاهش خطرات بهداشتی:
  1. کاهش هدررفت محصولات:
  1. تأثیرات محیطی ملایم:
  1. کنترل کیفیت:

چالش‌ها و راهکارهای بهبود در شستشوی سبزی و میوه‌جات:

  1. مقاومت به مواد شوینده:
  1. هدررفت مواد غذایی:
  1. استفاده از انرژی:
  1. کنترل کیفیت:
  1. مدیریت مواد شیمیایی:
  1. هزینه‌ها:
  1. مقاومت به مواد آلوده:
  1. پایداری زیست‌محیطی:

عوامل موثر بر قیمت وان‌های شستشوی سبزی و میوه جات:

  1. اندازه و ظرفیت:
  1. مواد ساخت:
  1. تکنولوژی و قابلیت‌ها:
  1. برند:
  1. سهولت در تمیزکاری:
  1. نوع شستشو (میوه یا سبزیجات):
  1. استانداردها و گواهی‌نامه‌ها:

در نهایت، تأثیرگذاری عوامل مختلف بر قیمت وان‌های شستشوی سبزی و میوه جات حاکی از پیچیدگی بازار و نیاز به تصمیم‌گیری‌هوشمندانه توسط کسب و کارها است. انتخاب بهینه وان با توجه به نیازها، استفاده از تکنولوژی‌های مناسب، و در نظر گرفتن فاکتورهای کیفیت، قابلیت، و مدیریت هزینه می‌تواند به عملکرد بهتر و بهبود پروسه شستشوی میوه و سبزیجات کمک کند. اطمینان از انتخاب محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای لازم، همواره به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در تجهیزات صنعتی محسوب می‌شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل