نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

تجهیزات حفاظت فردی و بهداشتی در کار کشاورزی

کشاورزی

تجهیزات حفاظت فردی برای سمپاشی و کود دهی

سمپاشی و کود دهی از جمله فعالیت‌هایی در کشاورزی هستند که می‌توانند خطرات متعددی برای سلامتی فرد ایجاد کنند. سموم و کودهای شیمیایی می‌توانند از طریق پوست، چشم‌ها و سیستم تنفسی جذب بدن شده و سبب بروز مشکلات حاد و مزمن سلامتی شوند. استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب می‌تواند تا حد زیادی از بروز این خطرات جلوگیری کند. در ادامه به معرفی و شرح مختصری از این تجهیزات می‌پردازیم:

لباس کار:

دستکش:

عینک و ماسک:

چکمه:

قبل از استفاده از تجهیزات حفاظت فردی، از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید و بعد از هر بار استفاده، تجهیزات حفاظت فردی را به طور کامل شستشو و تمیز کنید. به علاوه، در صورت پارگی یا سوراخ شدن هر یک از تجهیزات حفاظت فردی، از آن استفاده نکنید؛ در هنگام سمپاشی و کود دهی، از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید. همچنین، بعد از سمپاشی و کود دهی، دست و صورت خود را به طور کامل با آب و صابون بشویید. علاوه بر تجهیزات حفاظت فردی، رعایت نکات ایمنی زیر نیز ضروری است:

حفاظت فردی در برابر گرمای تابستان

حفاظت فردی در برابر نور خورشید

نور خورشید فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد، اما قرار گرفتن در معرض بیش از حد آن می‌تواند مضر باشد. اشعه ماوراء بنفش (UV) موجود در نور خورشید می‌تواند باعث آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست شود؛ در اینجا به چند روش برای حفاظت فردی در برابر نور خورشید اشاره می‌کنیم:

۵/۵ - (۱ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل