نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیازمند کار فرادستگاهی است

4636236

به گزارش نگار مهر، بهرام میردریکوند امروز سه‌شنبه در دیدار با فرماندار پلدختر، اظهار داشت: تثبیت مالکیت با رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی، حفظ کاربری، یکپارچه‌سازی اراضی و برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی سازمان از جمله و وظایف و مأموریت‌های مهم مدیریت امور اراضی استان است.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی هر شهرستان مکلف است از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها منطقه‌ای در حوزه عمل به‌عنوان پایلوت برای تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی که منجر به افزایش بهره‌وری اراضی کشاورزی به‌صورت محسوس می‌شود، در نظر بگیرند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز یک امر فرادستگاهی است و نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است.

میردریکوند از فرماندار شهرستان درخواست کرد که به‌منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز دستور همکاری و مساعدت لازم بین دستگاه‌های مرتبط در زمینه حفظ اراضی کشاورزی را صادر کند.

فرماندار پلدختر گفت: باید تلاش کنیم تا با هماهنگی و همراهی یکدیگر اراضی کشاورزی که میراث گذشتگان و امانت آیندگان برای فرزندانمان است را با تمام توان حفظ و حراست کنیم.

حمید خادم با اشاره به وظایف بخشداران، دهیاران و شوراها را نیز از عل مؤثر جهت مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حومه ها دانست.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل