نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

ساماندهی زنجیره‌های تولید طیور اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

4829647

به گزارش نگار مهر، ابراهیم حسن نژاد ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش کردستان اظهار کرد: بازار سفید در کشور نوسان‌هایی داشته که این موضوع آسیب‌هایی به تولید کننده و مصرف کننده وارد کرده است.

وی گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت طیور در کشور تولید می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد: یکی از سیاست‌های این وزارتخانه اقدام به تولید در سطح بالاتر از نیاز کشور در راستای ذخیره سازی و و تنطیم بازار است.

تولید بیش از یک میلیون تن در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این در بخش تولید تخم مرغ اجرایی و موفقیت آمیز هم بوده به گونه‌ای که امسال با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این محصول توانستیم ۱۰۰ هزار تن هم صادرات داشته باشیم.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: در بخش گوشت قرمز هم با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز به تلاش بیشتری در این حوزه وجود دارد.

وی عنوان کرد: بخش زیادی از مشکلات مربوط به تولید گوشت قرمز کشور به انجام اقدامات ناسازگار با توسعه یی می‌رسد که با تغییر زندگی روستایی و شیوه گله داری از مرغوبیت تولید و میزان گوشت قرمز کاسته است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد: منطقه سارال کردستان و حوزه سیروان با توجه به موقیعت بکر و طبیعی که دارد، برای تولید گوشت قرمز حرف برای گفتن دارد.

خانه روستایی محل تولید محسوب می‌شوند

حسن‌نژاد گفت: خانه روستایی فقط محل سکونت نبوده بلکه محل تولید هم هست و باید به این مسیر برگر تا شاهد بهبود تولید به ویژه در زمینه گوشت قرمز باشیم.

وی بیان کرد: کردستان از ویژگی‌های منحصر بفرد و حوزه‌های آبریز مهمی چون سیروان با ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و سفید رود با ظرفیت ۱۳.
۵ کیلومتر مربع آب برخوردار است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: به واسطه بهره‌گیری از این حوزه‌های آبخیزداری کردستان در بالاترین حوزه کرخه که یکی از حوزه های استراتژیک و مهم کشور است قرار دارد.

حسن‌نژاد بیان کرد: امروز اگر این استان در رتبه‌های بالای تولید کشور قرار دارد بخشی از آن به دلیل بارش‌های مناسب و بهره‌گیری از کشت دیم در این منطقه است که نه تنها محدودیت نیست بلکه فرصت و امکان پیشرفت است.

وی تصریح کرد: قدمت مکانیزم کردستان در بخش دیم و پیشرفت استان در این حوزه قابل تقدیر است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کیفیت بخش باغات هم قابل قیاس با هیچ استانی نیست هر چند که زنجیره در استان کامل نیست و بهتر است این بخش هم تکمیل شود.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل