نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

شناسایی ۲۳۷ فقره تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه

4704499

به گزارش نگار مهر، حمیدرضا کریمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید برخورد دستگاه قضائی با تغییر کاربری‌ها، اظهار کرد: طبق قانون تغییر کاربری باغات و اراضی ممنوع بوده و در صورت مشاهده قلع و قمع خواهد شد.

وی افزود: تغییر کاربری باغات و اراضی علاوه بر اینکه اکوسیستم طبیعی محیط زیست را برهم می‌زند، امنیت غذایی را هم در آینده با خطر مواجه خواهد کرد.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: بر این اساس دستگاه قضائی با هرگونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی و ساخت ویلا به جای آنها، قاطعانه، سریع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

کریمی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه جمعاً ۲۳۷ فقره تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۸ فقره منجر به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز شد که داخل این باغات و اراضی کشاورزی ساخته شده بود.

به گفته این مسئول قضائی، تا پایان امسال حکم سایر تغییر کاربری‌های انجام شده هم اجرایی و قلع و قمع خواهند شد.

کریمی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید در راستای شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌ها هشیاری خود را افزایش دهند، اعلام کرد: افزایش تعداد گشت‌های کنترل یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری‌ها است که این دستگاه‌ها باید در دستور کار خود قرار دهند.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل