نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

محصولات کشاورزی مازندران به دلیل نبود صنایع تبدیلی هدر می ورد

4799055

به گزارش نگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی ظهر سه شنبه در نشست با جمعی از فعالان حوزه گفت: و تولید یکی از مولفه‌ها و مقوله‌های اساسی برای توسعه جامعه است که دولت باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد.

وی با تاکید براین که کشاورزی پایه تولید و توسعه و همچنین کشاورزان منشأ خدمات در جامعه هستند و خدمتگزاری به این قشر زحمتکش جامعه یک توفیق الهی است، افزود: به رغم تلاش‌ها و برنامه ریزی های مختلف چالش‌های بسیاری در بخش کشاورزی وجود دارد که رفع آن نیازمند مدیریت و فعالیت جهادی است.

آیت الله لائینی گفت: دستیابی به چشم انداز مطلوب در بخش کشاورزی و دامداری نیازمند هم افزایی مجموعه‌ای از سیاست‌های دولت، نهادها و صاحبنظران است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و سیاست گذاری بر اساس بیشترین بازدهی در بخش کشاورزی امری ضروری است و انتظار داریم دولت به استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی نگاه ویژه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی در نبود صنایع تبدیلی و بازاریابی به هدر می‌رود باید در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی نیز نگاه ویژه ای داشته باشند تا کشاورز متضرر نشود.

وی گفت: با برندسازی و توسعه فرآوری در بخش کشاورزی به ویژه در ها؛ توسعه مشاغل خانگی، توسعه اقتصاد در روستاها عملیاتی و در نهایت سبد اقتصاد خانوار غنی‌تر خواهد شد و مشکلات کشاورزان، باغداران، گله دارن و دامداران باید توسط اهل فن احصا و با ارائه راهکار مناسب برای رفع آن اقدام شود.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل