نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

پیش‌بینی برداشت ۲ تن زعفران در چهارمحال و بختیاری

4712125 jpg

به گزارش نگار مهر، یزدان احمدزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۶۰ هکتار از اراضی این استان به کشت اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان حدود دو تن برداشت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر یکی از سیاست‌های وزارتخانه جهاد کشت گیاهان کم‌آب‌بر است و در این راستا امسال حدود ۱۵ تن پیاز زعفران بین کشاورزان توزیع شد.

مجری کشت چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اینکه امسال سطح زیر کشت افزایش یافته، میزان برداشت نیز بیشتر شده، اما میانگین استان بین هفت تا هشت کیلوگرم در هکتار است.

احمدزاده عنوان داشت: یکی از عل مدیریتی که کشاورزان زعفران‌کار باید مدنظر قرار دهند این است که صبح قبل از طلوع آفتاب برداشت را انجام دهند، چراکه آفتاب باعث پژمردگی و کاهش خواص زعفران می‌شود.

وی تاکید کرد: زعفران کشت شده در این استان با توجه به نوع اقلیم، آب و هوا و ارتفاع از سطح دریا، عیار بالاتری دارد و به تبع آن از طعم و رنگ بهتری هم برخوردار است.

مجری کشت گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: برداشت در این استان دستی صورت می‌گیرد و در بحث مکانیزاسیون هنوز عقب هستیم بنابراین باید هم در برداشت و هم بعد از آن در بحث فرآوری اقدامات مربوط به مکانیزاسیون انجام شود.

احمدزاده گفت: لازم است تسهیلاتی از خط اعتباری مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا این مشکل رفع شود.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل