نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

پیوست آموزشی ترویجی ویژه مرحله داشت در استان بوشهر ابلاغ شد

4586243 jpg

به گزارش نگار مهر، شهریار مرشدی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیوست ی ترویجی مرحله داشت طرح جهش تولید در ‌زارها با هدف پایداری و و بهره وری محصولات و دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک در استان ابلاغ شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از آغاز طرح تاکنون هزار و ۱۳۴ نفر از بهره برداران و کارشناسان پهنه در قالب کارگاه‌های آموزشی، روز مزرعه، دوره‌های ترویجی و ایجاد مزارع الگویی آموزش دیده‌اند که پیش بینی می‌شود با اجرای برنامه ابلاغی در مرحله داشت طبق پیوست ابلاغ شده تعداد هزار و ۲۸۰ نفر از بهره برداران و کارشناسان پهنه در قالب فعالیت‌های آموزشی ترویجی در جهت افزایش ضریب نفوذ دانش متناسب با اهداف و سیاست‌های طرح ابلاغی آموزش‌های لازم را سپری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت و بیماری‌ها و کنترل علف‌های هرز مزارع در دوره داشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عدم اهمیت به این موضوعات، کاهش چشم گیر عملکرد را به دنبال دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در همین راستا ۱۸ کارگاه آموزشی، توسط مدرسین خبره و با حضور محققین معین بمنظور کنترل به موقع آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و افزایش عملکرد پیش بینی شده است.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل