نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

چهارمحال و بختیاری سومین تولیدکننده بادام جهان است

4720798

به گزارش نگار مهر، غلامعلی حیدری شامگاه سه‌شنبه در سومین نشست شورای ملی توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری استانی با موقعیت ممتاز جغرافیایی و تنوع آب و هوایی است.

وی افزود: همچنین وجود نیروی کار با تجربه و تحصیلکرده در حوزه در چهارمحال و بختیاری از دیگر شاخصه‌های بارز این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تولید در خود استان، ایستگاه تحقیقات با وسعت ۳۰ هکتار، شهرک تخصصی بادام با ۷۰ واحد آماده واگذاری و وجود کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده است تا این استان در زمینه بادام به‌ویژه بادام مامایی پیشرفت‌های زیادی داشته باشد.

حیدری عنوان کرد: طبق تحقیقاتی که انجام شد چهارمحال و بختیاری در تولید بادام در رتبه سوم جهان و در آن در رده چهاردهم است که این نشان می‌دهد برای به دست آوردن بازار این محصول جای کار بیشتری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کم مصرف‌ترین باغی بادام است که بهره‌وری بالایی دارد، توپوگرافی استان چهارمحال و بختیاری به‌گونه‌ای است که ۸۵ درصد کوهستان و ۱۵ درصد دشت است از همین رو توسعه باغات در اراضی شیبدار به خوبی در حال انجام است.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل