نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

کاروان‌های ترویجی الگوی کشت عازم روستاهای کردستان شدند

4689182 4 jpg

مهدی فتحی در گفت‌وگو با نگار مهر، اظهار داشت: کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی همزمان با سراسر کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری عازم های سنندج، بیجار، مریوان، کامیاران، سقز، دیواندره، بانه، قروه و سروآباد شد.

وی افزود: کاروان اعزامی به مریوان مواردی مانند کشت‌های جایگزین و جو، بیمه محصولات ، اصول صحیح نحوه کاشت و داشت کلزا و مزایای تناوب زراعی و کشت و توسعه گیاهان علوفه‌ای را ترویج می‌دهد.

رئیس اداره ترویج دانش و سازمان جهاد کشاورزی کردستان به موضوع مطرح شده توسط این کاروان در سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در شهر کامیاران الگوی کشت قراردادی، جهش تولید و بیمه کشاورزی و در شهرستان سقز هم کاشت، داشت و برداشت گل محمدی، ترویج کلزا، کشاورزی حفاظتی و مدیریت کشت گندم آبی مطرح می‌شود.

فتحی تاکید کرد: آشنایی کشاورزان با اصول کاشت، داشت و برداشت گلرنگ ، آشنایی با ارقام و رعایت تناوب در مزارع ، کشت گلرنگ و گیاهان دارویی هم در مزارع شهرستان بیجار داده شد است.

وی اضافه کرد: همچنین کشت مستقیم گیاهان علوفه‌ای از جمله نخود علوفه‌ای، مبارزه با علف هرز ایساتیس و کاشت نخود انتظاری از موضوعات مطرح شده است.

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: تعداد ۴۰ کاروان ترویجی روز گذشته به تعدادی از مزارع روستاهای استان برگزار شد و ۴۰ کاروان هم امروز عازم شد تا موارد مشخص شده براساس نیاز هر منطقه را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل