نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

کشاورزان زنجانی از کشت‌های آبی غیرمجاز خودداری کنند

4565495 jpg

به گزارش گزاری مهر، اکبر باقری، با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارشی از سمت غرب کشور و احتمال وقوع سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل های سطح استان در ایام تعطیلات نوروزی، هشدار داد.

وی افزود: با توجه به احتمال وقوع سیلاب های شدید و خطرات جانی و مالی وقوع سیل، توقف، تردد، چادر زدن و اتراق به هر عنوان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و تاسیسات آبی ممنوع می باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، از کلیه شهروندان و مسافران و گردشگران نوروزی خواست، توجه جدی به اخطاریه های نصب شده توسط امورات منابع آب شهرستانهای تابعه در سطح استان داشته باشند.

باقری تصریح کرد: در همین ابتدای سال از کشاورزان و بهره برداران انتظار داریم از کشت های آبی غیرمجاز و انتقال آب به اراضی غیرآبخور اولیه و خودداری نموده و ما را در مدیریت منابع محدود آبی یاری نمایند.

وی با اشاره به آمار وزارت نیرو و سخنگوی کشور در خصوص افت بارندگی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال های گذشته گفت: به تمامی کشاورزان و مالکان چاه ها هشدار می‌دهیم در صورتیکه مبادرت به کشت محصولات پر آب طلب یا انتقال آب به خارج از محدوده کروکی چاه و یا آب فروشی نمایند، بر اساس قانون با آنها برخورد قاطع نموده و اقدام به قطع برق، پلمب چاه و جریمه سنگین خسارت به آبخوان خواهند شد.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل