نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

کشت کلزا در ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بیله‌سوار

4510323 jpg

به گزارش نگار مهر، ربعلی جهانی صبح سه‌شنبه در بازدید از زمین‌های شهرستان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جهش تولید در زارها تا کنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان به زیرکشت کلزا رفته است و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان فصل کار به ۵۰۰۰ هکتار برسد.

وی افزود: در راستای حمایت از کلزا کاران این شهرستان محصولات تولیدی آنان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و تمامی مزارع نیز تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار خواهد گرفت که در صورت بروز حوادث غیر مترقبه خسارت آنان پرداخت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: کارشناسان پهنه طرح جهش تولید در دیمزارها بر تمام مراحل کشت، داشت و برداشت محصول نظارت خواهند کرد.

جهانی بیان کرد: ناوگان کشت و برداشت دانه روغنی کلزا به صورت مکانیزه بوده و کارشناسان دوش به دوش کلزا کاران در تنظیم و راه اندازی دستگاه‌های کارنده نظارت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کشت کلزا با جدیت در این شهرستان پیگیری می‌شود زیرا این زراعت در تناوب با محصول استراتژیک قرار دارد و در دست‌یابی به پایداری تولید گندم در منطقه کشت این محصول ضروری و حیاتی است.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل