آغاز طرح آمارگیری زنبورستان‌ها در چهارمحال و بختیاری

0

به گزارش نگار مهر، حسین برزگر ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح آمارگیری از زنبورستان‌ها از ۱۵ الی ۲۷ مهرماه همزمان در سراسر کشور در استان به منظور انجام سرشماری تعداد کلنی‌ها، تعداد زنبورستان‌ها، میزان تولید عسل و سایر فراورده‌های جنبی زنبور عسل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از زنبورداران خواهش می‌کنیم با مراجعه به مراکز جهاد شهرستان‌های یازده‌گانه نسبت به ثبت و آماربرداری زنبورستان خود و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند، افزود: صدور مجوز الکترونیکی زنبورستان و کلیه خدمات‌رسانی و برنامه‌ریزی‌ها در سال آینده منوط به شرکت زنبورداران در آمار برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استان در سال ۱۴۰۱ با تولید ۲ هزار و ۶۱۵ تن عسل مناسب، رتبه ۱۵ در کشور و تعداد ۲۶۷ هزار کندو رتبه ۱۴ تعداد کلنی کندوی عسل را دارد.

برزگر عنوان کرد: شهرستان شهرکرد با ۳۲۰ زنبوردار و ۵۶ هزار کلنی زنبور عسل با تولید ۵۶۰ تن تولید عسل، رتبه اول چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داده است.

وی عدم اختصاص بیمه تأمین اجتماعی و و بلندمدت از مشکلات زنبورداران است، بیان کرد: متأسفانه عدم وجود داروهای ارگانیک و استاندارد در زنبورستان باعث شد تعدادی از زنبورستان‌ها در سال‌های گذشته تلف شوند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.