نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

استفاده از آب شرب در مصارف کشاورزی ممنوع است

5025544

رضا داودی در گفت‌گو با نگار مهر با اشاره به اینکه طبق آئین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب، استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند آبیاری باغات، باغچه‌ها، صیفی‌جات، تأمین آب دام‌ها، پر کردن استخرها و ساخت‌وسازها خلاف مقررات است، اظهار کرد: بر اساس قانون قطع انشعاب آب سلب امتیاز و معرفی افراد خاطی به مراجع ذی‌صلاح در انتظار افراد متخلفی است که آب شرب را در مصارف استفاده نمایند.

وی افزود: استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب، با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش دمای هوا در استان، تنها راه گذر از تنش آبی است.

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه از برخورد قاطع با دارندگان انشعابات غیرمجاز خبر داد و تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از آب شرب، خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه است و در این زمینه هیچ‌گونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

داودی از کلیه مشترکان محترم استان درخواست کرد و گفت: با مدیریت مصرف و با پرهیز از هرگونه اسراف، از آب شرب برای مصارف غیرشرب استفاده نکنند و در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و پایدارتر شرکت آب و فاضلاب را یاری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد آبیاری مزارع و باغات کشاورزی با آب شرب مراتب را به شرکت آب و فاضلاب استان اعلام نمایند.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل