بهره برداری ۱۲درصد پروژه های بخش کشاورزی کشور در سیستان وبلوچستان

0

به گزارش گزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد سیستان و بلوچستان، علیرضا دهمرده با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در ارتقای امنیت غذایی و نقش اساسی آن در اشتغال مردم استان، افزود: خوشبختانه با تلاش دست اندرکاران بخش کشاورزی، و مشارکت بهره برداران و همراهی مسؤولان استانی، سازمان جهاد کشاورزی استان با ۳۰۰ پروژه، معادل ۱۲/۳ درصد کل پروژه افتتاحیه ، رتبه اول تعداد پروژه‌های افتتاحیه بخش کشاورزی کشور در هفته جهاد کشاورزی امسال را به خود اختصاص داد.

علیرضا دهمرده تصریح کرد بخش کشاورزی، سهم قابل ملاحظه‌ای در اشتغال، درآمد و معیشت مردم سخت کوش منطقه دارد و این موضوع، مسؤولیت بخش کشاورزی را دو چندان می‌کند.

وی اجرای موفق طرح‌های بزرگ تولیدی نظیر توسعه مرغداری‌های ی و تخم‌گذار، ‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری، آبزیان، احداث استخرهای ذخیره آب و پرورش ماهی، کانال آبیاری، مرمت و بازسازی بندسارها، جاده‌های دسترسی به مزارع و قنوات و احداث کارگاه فرآوری را از مهم‌ترین پروژه‌های هفته جهادکشاورزی امسال برشمرد.

دهمرده اظهار کرد: برای بهره برداری از این پروژه‌ها بیش از هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات بخش خصوصی، دولتی و تسهیلات بانکی انجام شده است.

شایان ذکر است ۲۱ تا ۲۷ خرداد با شعار امنیت غذایی، جهش تولید و مشارکت مردم به نام هفته جهادکشاورزی نام گذاری شده است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.