نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

تاثیر تابلو گل فروشی در افزایش فروش 

image

گل فروشی و پرورش گل و گیاه، یکی از مشاغلی هست که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی به تاسیس مغازه فروش گل و کسب درآمد از آن روی آورده اند. یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند برای افزایش فروش گل فروشی ها موثر باشد، استفاده از تبلیغات محیطی مثل تابلو های تبلیغاتی می باشد. در ادامه تاثیر تابلو گل فروشی را توضیح میدهیم.

تاثیر تابلو مغازه در فروش کسب و کار گل و گیاه

تابلو های تبلیغاتی می توانند توجه رهگذران را به خود جلب کرده و باعث افزایش فروش کسب و کار شود. هرچقدر طراحی تابلو خاص تر و جذاب تر باشد، تاثیر بیشتری در افزایش درآمد کسب و کار خواهد داشت. به طور مثال تابلو های LED روان ، که یک متن تبلیغاتی را پخش میکنند، می توانند تمام توجه ها را به سمت خود بکشاند، از طرفی تابلو چلنیوم، یک تابلو زیبا و جذاب می باشد که جلوه حرفه ای به برند می دهد.

تصاویر و رنگ های مورد استفاده در تابلو مغازه گل فروشی بسیار مهم اند، در ساخت تابلو تبلیغاتی باید از المان هایی استفاده کرد که منتاسب با حوزه گل و گیاه باشد. به طور مثال استفاده از تصویر گل (مثلا یک تصویر انیمیشینی جذاب) یا استفاده از رنگ های قرمز و سبز.

چرا نمای بیرونی گل فروشی مهم است؟

مهم ترین دلیل اهمیت این موضوع، جذب بیشتر مشتری نسبت به رقبای دیگر می باشد، مخصوصا در زمانیکه چند مغازه گل فروشی در فاصله نزدیک به هم وجود داشته باشند. علاوه بر این موضوع،  تابلو و دیگر المان های نمای بیرونی مغازه، معرف برند بوده و میتواند ظاهری حرفه ای از برند را در ذهن رهگذران باقی بگذارد.

دیگر راه های تبلیغات برای گل فروشی

مغازه گل فروشی برای رشد و افزایش درآمد خود نیاز به تبلیغات و بازاریای دارد، از مهم ترین انواع بازاریابی برای این کسب و کار  ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تابلو مغازه (مناسب برای کسب و کار کوچک و بزرگ).
  2. بیلبورد در سطح شهر.
  3. بروشور های تبلیغاتی.
  4. بازاریابی در شبکه های اجتماعی.
  5. داشتن سایت (مناسب برای کسب و کار های بزرگتر).

نکته : اگر هنوز کسب و کار خود را در زمینه گل و گیاه راه اندازی نکرده اید، حتما قبل از انجام این کار تحقیقات بازار گسترده ای انجام دهید، نیاز های مشتری و شرایط بازار را بدانید و برای موفقیت در این حوزه برنامه دقیق داشته باشید.

در طراحی دکوراسیون گل فروشی چه نکاتی باید رعایت شود؟

همانطور که تابلو مغازه گل فروشی باید توجه مشتری را جلب کرده و او را به وارد شدن به مغازه ترغیب کند، فضای درون مغازه گل فروشی نیز باید حس خوبی را به مشتری داده و او را تشویق به خرید کند. نکات زیر را برای طراحی دکوراسیون درونی مغازه در نظر بگیرید:

  1. تا جای ممکن شاخه های شکسته و برگ های ریخته شده روی زمین به نمایش گذاشته نشود.
  2. سیستم دمای محیط به گونه ای باشد که هم به افزایش طول عمر گیاهان کمک کند و هم برای مشتری اذیت کننده نباشد.
  3. از رایحه خوب در فروشگاه استفاده کنید.
  4. در طراحی دکوراسیون خلاقیت به خرج دهید، به طورمثال به جای قراردادن گلدان ها روی زمین، قفسه هایی را تدارک ببینید.
  5. بر اساس فصول سال ، دکور مغازه را تغییر دهید (به طور مثال ، دکور را با رنگ های زرد در فصل پاییز پر کنید).
  6. بر اساس مناسبت های مختلف ، دکور را تغییر دهید (مناسبت هایی مثل شب یلدا، روز پدر، عید نوروز و …).
  7. نورپردازی ، نه تنها در تابلو مغازه اهمیت دارد بله در درون فروشگاه نیز میتواند باعث شود مشتری رنگ واقعی گل و گیاه را ببیند.

در رابطه با نورپردازی تابلو گل فروشی ، این نکته مهم است که نور تابلو به گونه ای باشد که هم در روز و هم در شب، توجه افراد رهگذر را به خوب جلب کند.

جمع بندی

کسب و کار گل فروشی یکی از مشاغل دشوار و البته پر درآمد می باشد که با انجام بازاریابی و تبلیغات مناسب و البته داشتن خلاقیت و هنر گل آرایی در درون مغازه، میتواند سود دهی خوبی داشته باشد.

گل فروشی های کوچک بهتر است تمرکز بازاریابی خود را بر روی تبلیغات محیطی مثل استفاده از تابلو های تبلیغاتی، بیلبورد و …. قرار دهند (تاثیر تابلو گل فروشی از باقی موارد تبلیغات محیطی بیشتر است) و کسب و کار های بزرگتر می توانند بر روی موارد دیگر همچون فروش آنلاین محصولات، داشتن سایت و …. حساب کنند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل