تسهیلات بانکی اهرم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است

0

به گزارش نگار مهر، پیمان اسکندری پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی مدیران صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان‌های جهاد کردستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان در سنندج اظهار کرد: در راستای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی تولید لازم است تا نگاه ویژه به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی صورت بگیرد.

وی به اهمیت کشاورزی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: کشاورزی در کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد و کسب رتبه‌های شاخص این استان در سطح کشور در بخش‌های مختلف زراعی و باغی گواهی بر این موضوع می‌باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت بالای کشاورزی در کردستان لازم است تا در برنامه‌ریزی‌ها صنایع تبدیلی و تکمیلی آن با جدیت پیگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه باید به طور زنجیره‌ای در این بخش عمل و برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد عنوان کرد: لازم است در ارتباط با برندهای شاخص محصول محور در منطقه چهار کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به عنوان اهرم توسعه عمل می‌کند، بیان داشت: استان‌های مرزی منطقه ۴ کشوری نیازمند تهیه و تنظیم سند مشترک در صنایع تبدیلی و تکمیلی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار کشورهای همسایه هستند.

گفتنی است؛ این گردهمایی منظور هم اندیشی و هم فکری استان‌های منطقه چهار کشور در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی به میزبانی استان کردستان برگزار شده و ۲ روز به طول می‌انجامد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.