نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

تشدید برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان

4570811

محمد جعفر عبدالهی در گفتگو با نگار مهر، ضمن بیان اینکه برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی و زراعی استان سمنان تشدید شده است، ابراز کرد: در کارگروهی با حضور مسئولان ذی‌ربط، تشدید برخوردها و نظارت‌ها، مصوب شده است.

وی از اعمال تبصره دو قانون ۱۰ اراضی زراعی و باغی در استان سمنان خبر داد و افزود: اشخاصی که متصرف هستند یا قصد تصرف دارند، توصیه می‌کنیم که از دست کاری در اراضی کشاورزی پرهیز کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه تصرف اراضی کشاورزی و تولیدی به صورت جدی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، ابراز کرد: تغییر کاربری اراضی به معنای تحت تأثیر قرار دادن تولید در استان است.

عبدالهی همچنین از برخورد با زمین خواران و کسانی که تغییر کاربری انجام می‌دهند خبر داد و تاکید کرد که این برخوردها بازدارنده خواهد بود.

به گزارش مهر، تبصره دو قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی می‌گوید: «مأموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا و در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل ضمن تنظیم صورت مجلس رأساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند

۵/۵ - (۱ امتیاز)
خروج از نسخه موبایل