تفاوت بذر شاهدانه نر و ماده (ظاهری و کاربردی)

0

تفاوت بذر شاهدانه نر و ماده

نام گیاه شاهدانه را احتمالا شنیده اید ، گیاهی که خواص درمانی مختلفی دارد ، از کاهش قند خون و کنترل دیابت نوع ۲ گرفته ، تا درمان بیماری های پوستی و رفع یبوست؛ این گیاه پر کاربرد به دو دسته ی نر و ماده تقسیم میشود. در ادامه تفاوت بذر شاهدانه نر و ماده را به شما می گوییم.

تفاوت شاهدانه نر و ماده (تفاوت ظاهری و کاربردی)

شاهدانه ی نر و شاهدانه ی ماده تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند ، این تفاوت ها هم در ظاهرشان مشخص است و هم در کاربرد شان.
از نظر ظاهری گیاه شاهدانه نر بلندتر و باریک تر است و برگ های کوچک تر اما کشیده ای دارد، گل های شاهدانه نر به رنگ زرد یا سبز هستند و کیسه های گرد تولید می کند.

دیگر تفاوت شاهدانه نر و ماده این است که شاهدانه های ماده ، کوتاه تر ولی پرپشت ترند ، برگ های آنها برعکس شاهدانه نر ، پهن تر و بزرگ تر است و گل های آن به رنگ سبز و قهوه ای می باشد.

image 1

تفاوت شاهدانه نر و ماده از نظر کاربرد

از نظر کاربرد نیز ، می توان تفاوت شاهدانه نر و ماده را توضیح داد، گیاه شاهدانه نر در تولید الیاف ، طناب و پارچه کاربرد دارد اما در کل ، ارزش اقتصادی چندانی ندارد؛

اما گیاه شاهدانه ماده ، به دلیل دارا بودن مواد THC ، که همان ترکیب روانگردان هست ، هم مصارف پزشکی دارد و هم برای تهیه مواد مخدری همچون ماری جوانا ، حشیش از آن استفاده می شود.

عکس شاهدانه نر و ماده + بررسی ویدیویی

همانطور که گفته شد ، شاهدانه نر و ماده از نظر ظاهری تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در تصویر پایین می توانید مشاهده کنید.

عوارض خطرناک بذر شاهدانه ماده

از شاهدانه ی ماده ، مواد مختلفی مثل حشیش و ماری جوانا به وجود می آید که بسیار خطرناک و حتی کشنده است.
از عوارض خطرناک بذر شاهدانه ماده می توان به اثرات روانگردانی این ماده اشاره کرد.

این اثرات می تواند باعث توهم ، هذیان و مشکلات حافظه شود ، همچنین خشکی دهان ، قرمزی چشم و افزایش ضربان قلب ، از جمله علائم مصرف حشیش می باشد.

یکی از بهترین راهکار هایی که در حال حاضر برای درمان موارد بالا در نظر گرفته میشود، مراجعه به کمپ ترک اعتیاد خصوصی یا حضور در کلینیک های تخصصی است.
دود حشیش ریه را تحریک و بیماری های تنفسی مثل آسم را تشدید می کند، اما از تمام این عوارض خطرناک که بگذریم، مصرف حشیش اعتیاد آور است و باعث وابستگی شدید میشود.

مصرف این ماده باعث میشود که دوپامین زیادی در بدن ترشح شود و انسان احساس لذت بیشتری کند ، همین موضوع باعث میشود که شخص مصرف کننده ، بدون در نظر گرفتن پیامد های خطرناک آن ، بخواهد دوباره به آن سطح لذت و حس خوب دست پیدا کند و این کار را مداوم تکرار نماید.

بیشتر اشخاصی که در سنین کم به مصرف این ماده مخدر روی میاورند ، دقیقا به دلیل همین ترشح دوپامین و کسب لذت است، اما هر بار مصرف آن باعث احساس وابستگی شدید تری به این ماده مخدر می شود و پس از تجربه ی تمام این عوارض به فکر کنار گذاشتن آن می افتند.

این سرگذشت بسیاری از افرادی است که در سنین جوانی برای تفریح و لذت ، این ماده را مصرف کرده اند ، اما در ادامه دچار اعتیاد شدید به آن شده اند و زمانی که بسیاری از عوارض خطرناک آن به سراغ شان آمد، متوجه می شوند که چه مسیر اشتباهی را انتخاب کرده اند و به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند تا آن را کنار بگذارند.
عوارض شاهدانه

اگر سری به کمپ ترک اعتیاد بزنید ، افرادی را میبینید که همین جملات را می گویند و البته هزاران فرد دیگر که تصمیم گرفتند این ماده مخدر را کنار بگذارند اما یا می خواهند خودشان و در خانه ترک کنند و یا اصلا هنوز تصمیم شان را عملی نکرده اند.

از بین این دسته هم ، بسیاری از افرادی که خودشان در خانه میخواهند ترک کنند ، به دلیل وابستگی زیاد به حشیش و ترشح دوپامین در بدن و همچنین عدم نظارت پزشک متخصص و درمانگر ، مجددا به مصرف آن روی می آورند و به دام اعتیاد می افتند.

چرا مصرف این ماده در سن کم خطرناک تر است؟

وب سایت healthline تحقیقی انجام داده که در آن نشان میدهد افرادی که در نوجوانی شروع به مصرف حشیش کرده اند، مشکلات حافظه و یادگیری بیشتری دارند و در آینده در معرض خطر بیشتری برای مشکلات سلامت روانی از جمله بیماری اسکیزوفرنی هستند.

از گیاه شاهدانه چه استفاده هایی میشود؟

از گیاه شاهدانه چه استفاده هایی میشود؟ آیا کارایی مثبتی دارند؟ گیاه شاهدانه، به غیر از مواد مخدر در چه زمینه هایی استفاده می گردد؟

برای پاسخ به سوالات بالا، باید گفت، اگر مواد مخدری که از گیاه شاهدانه به عمل می آید و بسیار مضر و خطرناک است را در نظر نگیریم، مصرف این گیاه هم از نظر درمانی مفید است و هم از نظر غذایی.

بالا رفتن ایمنی بدن ، بهبود گردش خون ، جلوگیری از سکته ، از جمله موارد مصرف گیاه شاهدانه هستند.

این گیاه را می توانید به صورت خام مصرف کنید ، چراکه وقتی خانم خورده شود ، اسید های چرب آن مثل امگا ۳ و ۶ در سطح بالا باقی می مانند؛مصرف هنگام صبح و به همراه صبحانه ، باعث میشود که در طی روز احساس سیری بیشتری داشته باشید و این موضوع خبر خوبی برای کسانی است که به دنبال لاغری اند.

نکته ی مهم برای مصرف شاهدانه

البته بهتر است قبل از گنجاندن شاهدانه در رژیم غذایی خود ، با پزشک تان مشورت لازم را داشته باشید

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.