نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

صادرات شلیل پارس‌آباد به روسیه

5108295

به گزارش نگار مهر، جابر جهان‌بین عصر سه‌شنبه در جریان برداشت محصولات سری در پارس‌آباد، اظهار کرد: امسال ۸۵ هزار تن و محصولات سردرختی از باغات شهرستان پارس‌آباد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳۵ هزار تن از این محصول شلیل آبدار و با کیفیتی است که به صورت منحصر به فرد در این منطقه تولید و در بیش از چهار گونه معروف روانه بازار شده تا به نیاز مردم در داخل و خارج از کشور پاسخگو باشد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان پارس‌آباد به تولید شلیل اختصاص یافته که امسال ۳۵ هزار تن از این باغات برداشت محصول انجام شده و علاوه بر رفع نیاز داخلی، این محصول را با بسته‌بندی و سورتینگ مناسب به روسیه شاهد خواهیم بود.

جهان‌بین افزود: با برداشت محصولات زراعی، باغی و دامی در شهرستان پارس‌آباد روزانه ۳۰ هزار نفر کارگر مشغول به فعالیت شده و امرار معاش مناسبی را شاهد هستیم.

وی به تولید ۳۵ تا ۴۰ نوع محصول زراعی، باغی و دامی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: پارس‌آباد قطب تولید استان با تنوع محصولات بازارپسند است که فعالان این عرصه سعی می‌کنند محصولات خود را با برند مشهور مغان وارد بازار کنند.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی و توسعه باغات حمایت‌های همه‌جانبه از فعالان این عرصه انجام می‌شود تا در کنار تأمین و توزیع نهاده‌ها و پرداخت تسهیلات بتوانیم فرصت بیشتر و بهتری را برای بسته‌بندی و توسعه صنایع تبدیلی و صادرات این محصولات به کشور آذربایجان، حوزه قفقاز و روسیه را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در کنار ۲ بنگاه ی عظیم در مغان، ظرفیت خوبی در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی در پارس‌آباد فراهم شده تا ما بتوانیم علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، پاسخگوی نیازهای کشورهای مختلف نیز باشیم.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل