عناصر مد روز محوطه سازی برای ویلا و حیاط آپارتمان ها

0

طراحی و اجرای محوطه سازی جزو دغدغه‌های زندگی شهری به حساب می آید و نیاز است که ساکنان آپارتمان ها به این مسئله توجه خاصی داشته باشند. به دلیل اینکه سرانه فضای سبز در شهرها کم است، نیاز ارتباط انسان با گیاهان و عناصر طبیعی بیشتر از قبل حس می‌شود. ازین رو ایجاد فضای سبز متناسب با حیاط آپارتمان یا ویلا از جمله الزامات زندگی شهری محسوب می‌شود.

تبدیل فضای بیرونی ویلای شما به بهشتی سبز شاید در ابتدا سخت به نظر آید اما با استفاده دانش روز و تجربه مهندسان شرکت فضای سبز نیروانا ساده تر از آن چیزی خواهد بود که فکر می‌کنید! با استفاده از عناصر مد روز محوطه سازی ، حیاط آپارتمان یا ویلای شما می‌تواند به مظهر جذابیت و زیبایی تبدیل شود، چه مشتاق ایجاد یک فضای سبز آرام و چه ایجاد فضایی برای سرگرمی یا ترکیبی از هر دو باشید.

با توجه به خواسته شما و سبک زندگی تان، می‌توانید از ایده‌های مهندسین ما جهت طراحی و اجرای فضای سبز ، محوطه سازی و روف گاردن بهره مند شوید.

عناصر مد روز محوطه سازی و فضای سبز

برای ارتقای فضای بیرونی ویلای خود، عناصر مد روز محوطه سازی ذکر شده در زیر را در نظر بگیرید. آنها نه تنها زیبایی ملک شما را افزایش می‌دهند بلکه جزو عناصر پایدار در محوطه سازی محسوب می‌شوند.

گیاهان بومی و باغبانی پایدار

در اجرای محوطه سازی مخصوصا در ایران که دارای تنوع آب و هوایی و زیستی است باید از گیاهان مرتبط با محیط و آب و هوا استفاده شود. باید از گیاهانی استفاده شود که با آب و هوا و خاک محلی سازگار هستند و به آب و نگهداری کمتری نیاز دارند. به علاوه آنها حیات وحش محلی را نیز جذب می‌کنند و باغی پر جنب و جوش و تنوع زیستی ایجاد می‌کنند.

آب نماها و استخرها

عناصر آب مانند فواره ها، حوض ها، آبنما، برکه یا استخرها حسی آرام و مجلل به فضای بیرونی شما می بخشند. آنها به عنوان نقاط کانونی عمل می کنند، احساس آرامش ایجاد کرده و شما صداهای آرامش بخش طبیعت را نزدیک خود خواهید داشت.

image 24

گیاهان عمودی

زمانی که فضا محدود است یا در سطح بالایی قرار دارد، باغ‌های عمودی راهی خلاقانه برای افزودن فضای سبز هستند. این راه حل های نوآورانه نه تنها بهره مندی از فضاهای محدود را به حداکثر می رساند بلکه دیوارها را به فضایی چشمگیر تبدیل می‌کند.

روشنایی و نورپردازی منظره

نور مناسب می‌تواند فضای بیرونی شما را به طرز چشمگیری متحول کند، ویژگی‌های کلیدی را برجسته کند و اطمینان حاصل کند که می‌توان از فضا حتی پس از غروب خورشید لذت برد. از چراغ های مسیر گرفته تا چراغ های تاکیدی همگی کمک می‌کنند فضایی زیبا و خیره کننده داشته باشید.

ترکیب رنگ و بافت

محوطه سازی فقط به چیدمان گیاهان در باغ شما نیست بلکه ایجاد یک منظره بصری است که مجذوب کننده باشد و در عین حال موجب راحتی و هیجان شما نیز شود. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، ترکیب رنگ‌ها و بافت‌های متنوع گیاهی است.

فضای نشمین و راحتی

طراحی و ساخت آلاچیق های مدرن که دارای تنوع مختلف چوبی و فلزی هستند همراه با آتش مصنوعی از جمله عناصر مد روز محوطه سازی به حساب می آید. شما می‌توانید ساعت ها را در فضای نشیمن حیاط یا ویلای خود سپری کنید و از فضای سبز ویلا یا آپارتمان تان لذت ببرید.

آلاچیق

تلاش شرکت نیروانا در طی سالها تلاش و تجربه این است که بتواند صادقانه ترین و بهترین مشاوره ها را به مشتریان خود ارائه دهد زیرا که طراحی و اجرای فضای سبز و محوطه سازی و نگهداری از آن نیاز به مشارکت دراز مدت دارد. ازین رو برآن هستیم بهترین گزینه‌ها را پیش روی مشتریانمان قرار دهیم. شما می توانید از مشاوره رایگان مهندسین شرکت نیروانا بهره مند شوید.

برای برآورد و اطلاع از هزینه طراحی و اجرای فضای سبز و محوطه سازی با مهندسین شرکت نیروانا در تماس باشید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.