نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

لزوم استفاده کشاورزان از یافته های تحقیقاتی

4845733

به گزارش نگار مهر، علیرضا مهاجر عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی با جع علمی، دانشگاهی و نخبگان در مرکز تحقیقات و و منابع طبیعی مازندران گفت: کشاورزان باید از یافته‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی برای افزایش عملکرد محصول بهره مند شوند.

وی ادامه داد: از استان مازندران به دلیل داشتن افراد فرهیخته و ظرفیت و شرایط مناسب اقلیمی، انتظار بیشتری می‌رود تا برای انجام کارهای کشاورزی بهره گیری مناسب داشته باشند.

مهاجر خاطرنشان کرد: کارها و اقدامات تحقیقاتی باید در راستای تبدیل به ارزش افزوده، عملکرد بالا و تولید بیشتر سوق یابد.

معاون امور زراعت از لزوم انتقال دستاوردها به عرصه سخن گفت و برنامه ریزی در این خصوص را مهم دانست.

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در نشست هم اندیشی با جوامع علمی، دانشگاهی و نخبگان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر گفت: توقع جامعه کشاورزی، انتقال یافته‌های علمی به عرصه هاست و پیاده سازی یافته‌ها و دستاوردها را یکی از موارد مهم در افزایش عملکرد کشاورزی استان مازندران بیان کرد و این امر مهم را به عنوان یک رسالت و وظیفه مطرح کرد که باید برای رسیدن به آن، واقع نمایی و اطلاعات درست را مبنای کار قرار داد.

وی ادامه داد: اصلاح نظام داده‌ها و اطلاعات درست از موارد مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فعالیت در بخش را یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان بیان کرد و گفت: تلاش در نفوذ دانش به سطح مزرعه تاکید می‌شود.

وی افزود: باید یافته‌های علمی را به مزرعه و کشاورز نزدیک کرد تا به امنیت غذایی حداکثری دست یافت که این امر متعاقباً تعاملات بیشتر را می‌طلبد.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل