مراحل ساخت و نحوه کمپوست کردن کود مرغ

0

استفاده از مدفوع مرغ برای تهیه یک کمپوست غنی از مواد مغذی برای گیاهان و باغ ها، راه بسیار خوبی برای مدیریت مدفوع مرغ و در عین حال سرمایه گذاری در یک مزرعه سالم است. کمپوست کردن کود مرغ با چند نکته برای تبدیل مدفوع مرغ به کود طبیعی برای گیاهان بسیار ساده است.

کود مایع مرغی مخصوصاً برای گیاهان نیتروژن دوست مفید است. گیاهانی مانند گوجه فرنگی، فلفل، سبزیجات برگدار، خیار، کدو حلوایی، ذرت شیرین، لوبیا پلو و ریواس همگی از خاکی که کود مرغ به آن اضافه شده است سود می برند.

فواید کمپوست کود مرغ چیست؟

کمپوست کود مرغ فواید زیادی برای خاک و باغ شما دارد. در اینجا چند مزیت کلیدی است که می تواند ارائه دهد:

۱_ کود طبیعی

مواد مغذی مانند کلسیم، گوگرد، منیزیم، نیتروژن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، روی و آهن را به خاک اضافه می کند.

۲_ بهبود ساختار خاک

به بهبود احتباس آب، زهکشی خاک و بهبود تهویه خاک کمک می کند.

۳_ میکروب های خاک را تغذیه می کند

میکروب های خاک از مواد آلی مانند کمپوست کود مرغ تغذیه می کنند که سپس مواد مغذی را به راحتی در دسترس گیاهان قرار می دهد.

image 11

نحوه کمپوست کردن کود مرغ

کود مرغی تازه باید به کمپوست تبدیل شود تا برای باغ و گیاهان شما مفید باشد. برای تبدیل کود مرغی به کمپوست، باید یک سیستم کمپوست راه اندازی کنید و فرآیند کمپوست سازی را ارتقا دهید. سیستم کمپوست توسط میکروب‌های مفید خاک کمک می‌کند – به همین دلیل مؤثرتر از این است که مدفوع مرغ شما در یک توده کود بنشیند.

کمپوست گرم در مقابل سرد

دو روش کمپوست سازی وجود دارد: کمپوست سرد و کمپوست گرم. هر دو می توانند کود مرغ را به کمپوست تبدیل کنند.

کمپوست گرم مستلزم نگهداری بیشتر است، اما کود مرغ را سریعتر به کمپوست تبدیل می کند. با این روش، باید توده کمپوست را برای مدت زمان طولانی از طریق مدیریت صحیح رطوبت و چرخش به دمای ۱۰۴-۱۶۰ درجه فارنهایت برسانید.

کمپوست سرد نیاز به حداقل نگهداری دارد… اما این فرآیند مواد آلی شما را با سرعت کمتری کمپوست می کند. برای کمپوست سرد، می توانید یک توده کمپوست راه اندازی کنید و اجازه دهید مواد به طور طبیعی تجزیه شوند. می‌توانید با چرخاندن گهگاهی مواد کمپوست‌، فرآیند کمپوست‌سازی را تحریک کنید، اما فقط اجازه دهید که مواد بنشینند و تجزیه شوند، نتایج یکسانی را در یک بازه زمانی طولانی‌تر به دست خواهید آورد.

راه اندازی سیستم کمپوست خود

در اینجا نحوه راه اندازی یک سیستم کمپوست گرم ساده که به تبدیل کود مرغ به کمپوست ارزشمند کمک می کند، آمده است:

۱. یک مکان را انتخاب کنید

منطقه ای را برای شروع کمپوست انتخاب کنید. می توانید یک توده کمپوست یا یک سطل کمپوست داشته باشید. فقط مطمئن شوید که این منطقه مواد کمپوست را نسبتاً محفوظ نگه می دارد.

۲. جمع آوری مواد

شروع به اضافه کردن مواد قهوه ای و سبز به کمپوست خود کنید. شما می خواهید نسبتی از ۲ قسمت مواد قهوه ای به ۱ قسمت مواد سبز یا حدود دو برابر مواد قهوه ای رنگ نسبت به مواد سبز داشته باشید.

۳. چرخش مواد

هنگامی که یک توده مناسب شروع کردید، می توانید به طور منظم شروع به تبدیل کمپوست کنید. هرچه بیشتر کمپوست را بچرخانید، سریعتر تجزیه می شود. چرخاندن کمپوست اکسیژن را به توده وارد می کند که فرآیند کمپوست را تشویق می کند.

۴. رطوبت

سطح رطوبت توده کمپوست خود را کنترل کنید. اگر خیلی خشک به نظر می رسد آن را به آرامی با آب بپاشید، یا اگر قرار است باران ببارد و کمپوست شما به اندازه کافی مرطوب است روی آن را با برزنت بپوشانید. کمپوست باید مانند یک اسفنج مرطوب و فشرده به نظر برسد.

۵. دما

هدف شما این است که کمپوست خود را از طریق فرآیند تبدیل آن و تشویق فرآیند تجزیه به دمای داخلی صحیح برساند. دمای توده کمپوست خود را با استفاده از یک دماسنج پروب اندازه گیری کنید. شما دمای داخلی بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ درجه فارنهایت می خواهید که هر گونه پاتوژن مضر موجود در کمپوست را از بین ببرد.

اطمینان حاصل کنید که کمپوست آن دما را حداقل برای ۳ روز متوالی حفظ می کند. این مرحله به ویژه در هنگام برخورد با فضولات حیوانات اهمیت دارد.

۶. صبوری تا پخت کامل

به چرخاندن کمپوست و نظارت بر سطح رطوبت و دمای آن ادامه دهید. برای کمپوست مدفوع مرغ، باید به آن اجازه دهید حداقل ۹۰ روز بماند تا کمپوست شود.

۷. آماده!

پس از ۹۰ روز، کود مرغ شما باید به کمپوست غنی تبدیل شود که بتوانید در باغ خود استفاده کنید!

اگر وقت کافی برای کمپوست کردن داغ ندارید، فقط اجازه دهید توده کمپوست استراحت کند تا مواد به طور طبیعی به کمپوست تجزیه شوند.

۳/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.