نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

میوه ها و سبزیجات با کاهش سطح اسید بدن سلامتی را بهبود می بخشند

2376185

به گزارش نگار مهر به نقل از مدیسن نت، نقش زیادی در سلامت کلی ایفا می‌کند و این مطالعه تأیید کرد که رژیم غذایی سرشار از ‌ها و سبزیجات فشار خون را کاهش می‌دهد و در عین حال سلامت قلب و کلیه را بهبود می بخشد.
و اگرچه بیشتر رژیم‌های غذایی مدرن شامل محصولات حیوانی هستند که سطوح بالایی از اسید ناسالم را در بدن تولید می‌کنند، میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به خنثی کردن این اسید کمک کنند.

دکتر «دونالد وسون»، سرپرست تیم تحقیق و پروفسور پزشکی داخلی در دانشگاه تگزاس، گفت: «باید به یاد داشته باشیم که رژیم‌های غذایی معمولی که در جع مدرن می‌خوریم حاوی محصولات حیوانی مانند بسیار بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات است.
»

در این مطالعه، ۱۵۳ بیمار مبتلا به فشار خون اولیه که سطح اسید خون آنها بسیار بالا بود به سه گروه تقسیم شدند: آنهایی که ۲ تا ۴ فنجان میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کردند; کسانی که قرص بی کربنات س مصرف کردند؛ یا کسانی که درمان استاندارد فشار خون و داروها را دریافت کردند.
بیماران به مدت پنج سال تحت نظر بودند.

محققان دریافتند هر دو گروه بیمارانی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خوردند یا قرص‌های بی کربنات سدیم مصرف می‌کردند، سلامت کلیه‌هایشان بهبود یافت.
با این حال، تنها رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات باعث بهبود سلامت کلیه و سلامت قلب می‌شود.

وسون گفت: «به همین دلیل است که نتیجه‌گیری ما از این مطالعه این است که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات باید اولین کاری باشند که ما در درمان افراد مبتلا به فشار خون بالا انجام می‌دهیم.
بنابراین، نظر ما این است که باید با رژیم غذایی شروع کنیم و سپس در صورت لزوم دارو اضافه کنیم.
»

در این مطالعه میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، و کشمش در اختیار بیماران قرار گرفت.
سبزیجاتی از جمله هویج، گل کلم، بادمجان و کاهو نیز به شرکت کنندگان داده شد.
مشخص شد که کشمش بیشترین تاثیر را در خنثی کردن اسید در بدن دارد.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل