نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه دایر شد

4747407 jpg

به گزارش نگار مهر، رئیس سازمان جهاد آذربایجان غربی عصر سه شنبه در آئین افتتاح چهاردهمین بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی برگزار شده است که ۳۹ درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه در حوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، ۳۲ درصد در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، ۲۹ درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.

خسرو شهبازی افزود: همچنین ۱۵ درصد از شرکت‌های، شرکت کننده در حوزه دانش بنیان و ۱۳ درصد در بخش‌های علمی و تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند که ظرفیت خوبی برای بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: دراین نمایشگاه حدود ۲۰ استان کشور از جمله استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی، همدان، البرز، مرکزی، تهران، ، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان، گیلان، فارس، زنجان حضور و مشارکت دارند.

شهبازی اضافه کرد: این نمایشگاه فرصت ارزشمندی است تا در سالی که مزین به شعارمحوری مهارتورم و رشد تولید است با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نسبت به معرفی و ترویج استفاده از محصولات فناورانه در میان بهره برداران بخش کشاورزی اقدام و گامی مؤثر در جهت افزایش ضریب نفوذ دانش دربین کشاورزان و آشنایی آنان با آخرین دستاوردهای تکنولوژی در بخش کشاورزی برداشته شود.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی این نمایشگاه ارائه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی، به منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید ی در داخل و خارج کشور و تبادل اطلاعات و تجربیات در فضای ارتباطی و مؤثر نمایشگاه است.

دومین رویداد ترویجی محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و فناورنیز همزمان از ۳۰ آبان ماه لغایت ۳ آذرماه ۱۴۰۲، در حاشیه محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کشاورزی برگزار می‌شود.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل