پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت از دو نوع دام شتر و گاومیش

0

به گزارش گزاری مهر، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج (تات) در بازدید رئیس جهاد دانشگاهی و هیأت همراه از مؤسسات وابسته به سازمان تات، تعریف ۳ تا ۴ پروژه مشترک در راستای اولویت‌های بخش کشاورزی برای همکاری مشترک بین دو سازمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازمان تات آمادگی حمایت از پایان‌نامه‌های پسادکترا که در خصوص مشکلات این بخش باشد، را دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن از دو نوع دام شتر و گاومیش در کشور، گفت: از تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک با سازمان جهاد دانشگاهی، در راستای رسیدن به این هدف استقبال می‌کنیم.

خیام‌نکویی با اشاره به وجوه مشترک بین سازمان تات و جهاد دانشگاهی تصریح کرد: انتظار می‌رود در راستای این بازدید طرح‌های مشترکی در خصوص سلامت و امنیت غذایی پیگیری شده و اجرا شود.

حرکت به سوی دانش بنیان شدن و بهره وری

مشاور عالی سازمان تات نیز در این بازدید با اشاره به رویکرد متفاوت این سازمان در دولت سیزدهم گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اهتمام ویژه، دو هدف دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری را در این دولت هدف‌گذاری کرده است.

محسن مردی از تولید ۴۰۰ میلیون دلاری در بخش سلامت کشاورزی توسط سازمان تات خبر داد و گفت: مهمترین وظیفه پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشور، ارائه خدمات و فناوری‌های نوین به مؤسسات مادری با اولویت کاهش خلأ، حداکثر سازی و پایداری تولید است.

استفاده از ظرفیت‌های موجود

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات نیز با بیان این که این سازمان، زنجیره کامل تولید، توسعه و انتقال دانش و فناوری را دارد، تقویت همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی را خواستار شد.

حسین جعفری با اشاره به این که نخستین تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان تات و جهاد دانشگاهی در سال ۹۴ امضا شده است، بر بازنگری تفاهم‌نامه‌های قبلی، تشکیل دبیرخانه مشترک بین دو سازمان و استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای تجاری‌سازی دانش فنی مؤسسات تابعه تاکید کرد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.