نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کردستان است

4719522 jpg

به گزارش نگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش کردستان اظهار کرد: یکی از کم نظیرترین مزیت و استعدادهای این منطقه کشاورزی است.

وی بیان کرد: نقش استان در تأمین امنیت غذایی کشور هر سال افزایش می‌یابد، و در سال زراعی گذشته بیش از ۱۰ درصد تولید کشور در این استان انجام شد.

استاندار کردستان اذعان کرد: بر همین مبنا هلدینگ‌ های کشاورزی و دامپروری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در استان می‌کنند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: از حوزه‌های مختلف اعم از اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری، تخصیص آب و افزایش اراضی آبی، ظرفیت بخش کشاورزی باید ارتقا پیدا کند.

لزوم اجرای طرح تغییر الگوی کشت در کردستان

وی تصریح کرد: اجرای طرح تغییر الگوی کشت هم باید در استان مورد توجه قرار گیرد و در حوزه دام و طیور یکی از استان‌های مولد هستیم که برای در این بخش برنامه‌هایی هم در حال اجرا است.

استاندار کردستان بیان کرد: توافق استان با رئیس بنیاد مستضعفان هم انجام شده که امیدواریم مولد اقدامات خوبی در بدنه ی استان قرار گیرد.

زارعی‌کوشا افزود: برای نخستین بار واحد ۲۰ هزار راسی دامداری با سرمایه گذاری این بنیاد در کردستان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: جلساتی با هلدینگ های کشاورزی و دامپروری هم برگزار شده و قرار شده در حوزه صنایع تبدیلی به ویژه فرآوری سیب زمینی در استان سرمایه گذاری انجام شود.

استاندار کردستان در خاتمه بر توجه و معرفی الگوهای کار و موفقیت در رسانه‌ها تاکید کرد.

وی بیان کرد: همچنین به فعالان بخش کشاورزی که در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند، مجوز و حواله خودرو سایپا از شرکت زامیاد اهدا خواهد شد.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل