گسترش آفات مگس میوه در باغ های شهرستان کازرون

0

به گزارش گزاری مهر، صابر پرویزی با بیان اینکه گسترش قرنطینه‌ای مگس مدیترانه ای و مگس میوه انبه در باغات این شهرستان در حال افزایش است گفت: این آفت خطرناک به دلیل داشتن میزبان متعدد (انار، لو، پرتقال، نارنگی، …) تقریباً در تمامی مناطق شهرستان در حال فعالیت و گسترش می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به سطح بالای کشت انار و مرکبات در حدود ۵۴۰۰ هکتار، عملیات ردیابی با استفاده از تله‌های دلتا همراه با فرمول جنسی و جلب کننده ها (پروتئین هیدرولیزات، متیل اوژینول) در باغ‌های مرکبات و انار تمامی بخش‌های شهرستان کازرون در حال انجام و عملیات کنترل مناطق ده در دست اقدام است.

مدیر جهاد شهرستان کازرون با اشاره به این نکته که کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت با بروز رسانی تله‌ها، نسبت به پایش مستمر به ویژه مناطق با سابقه آلودگی و جمعیت بالای آفت مذکور در سال‌های قبل اقدام کرده‌اند، افزود: اطلاع رسانی به باغداران برای بکارگیری اصول فنی مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای و انبه از طریق ، نصب بنر و پیامک انبوه انجام شده است و استفاده از روش‌های مدیریت تلفیقی برابر دستورالعمل تدوین شده و برگزاری کارگاه آموزشی در باغات و ترغیب به مبارزه همگانی در کاهش جمعیت انتقالی در نسل بعد در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: جلوگیری از انتقال میوه‌های آلوده به سایر نقاط و جمع آوری روزانه میوه‌های آلوده ریخته شده در پای از راه‌های کاهش خسارت آفت است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون تصریح کرد: مشارکت تشکل‌ها و بخش خصوصی اعم از تعاونی باغداران، فروشگاه‌های سموم و کلینیک‌های گیاه پزشکی برای همکاری لازم در تهیه و تأمین نهاده‌ها و تجهیزات و نیز ارائه خدمات کارشناسی برای مبارزه با آفات مگس مدیترانه ای و انبه ضروری می‌باشد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.