نماد سایت پایگاه خبری گل تازه

۱۲۰ پروژه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی افتتاح می شود

5019899

به گزارش نگار مهر، محمدحسین اکبری صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد اظهار کرد: شعار جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند تحقق عینی و عملی پیدا کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری ۱۲۰ پروژه با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

اکبری بیان کرد: از این میزان اعتبار، ۹۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، ۹۶ میلیارد تومان سهم خودیاری و ۴۹ میلیارد تومان نیز سهم اعتبارات بخش دولتی است.

ایجاد ۱۱۱ فرصت شغلی با بهره برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی

وی ادامه داد: ۶۸ پروژه مربوط به بخش آب و خاک، ۱۴ پروژه برای بخش عشایری، ۱۷ پروژه برای بخش تولیدات دامی، هفت پروژه مربوط به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، چهار پروژه مربوط به بخش شرکت شهرک‌های کشاورزی، یک پروژه برای بخش شیلان، یک پروژه مربوط به بخش تعاون یی، یک پروژه مربوط به بخش شیلات و سه پروژه نیز مربوط به بخش منابع طبیعی بوده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌ها ۱۱۱ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین پروژه‌ها در زمینه احیا و مرمت قنوات، سامانه‌های نوین آبیاری، پرورش مرغ ی، پرورش شترمرغ، ایجاد سردخانه در شهرستان‌های مختلف و… خواهد بود.

اجرای آبیاری تحت فشار در ۴۰ هزار و ۳۳۸ هکتار از اراضی خراسان جنوبی

اکبری با بیان اینکه آبیاری طرح فشار در ۴۰ هزار و ۳۳۸ هکتار از اراضی خراسان جنوبی اجرایی شده است، ادامه داد: این موضوع برای استان کم آبی چون خراسان جنوبی از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مرکز خرید در خراسان جنوبی فعال است، گفت: تا کنون پنج هزار و ۱۰۲ تن گندم خریداری شده و همچنین ۵۰ درصد وجه گندم نیز تأمین شده است و پیگیر واریز آن هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای ثبات قیمت در بازار ۴۴۵ تن هندی، دو هزار و ۳۰۸ تن شکر صنف صنعت، ۳۷۵ تن شکر خانواده توزیع شده است.

اکبری ادامه داد: خوشبختانه جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی رشد بسیار خوبی داشته است و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه بر اثر سیل اخیر در برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است، افزود: ۳۵۳ رشته نیز خسارت دیدند.

تفاهم نامه‌ای برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی خراسان جنوبی تفاهم نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی، جهاد کشاورزی استان و بانک قرض الحسنه مهر ایران برای نصب پنل‌های خورشیدی بسته خواهد شد که در این زمینه ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت کنیم.

اکبری ادامه داد: کار را با ۱۰۰ چاه کشاورزی شروع می‌کنیم که تا ۲۰۰ چاه کشاورزی نیز قابل افزایش است.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: این اقدام یک کار نمونه در کشور است.

پیش بینی مجتمع ‌ای برای ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی

وی یادآور شد: برای ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی مجتمع گلخانه‌ای پیش شده که ظرفیت گلخانه‌ای محمدیه و درمیان نیز تکمیل شده است و در این زمینه شاهد اتفاقات بسیار خوبی بوده‌ایم.

سرپرست جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: درصد پیشرفت مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های مختلف بسته به استقبال بخش خصوصی نیز دارد.

اکبری گفت: در حوزه مجتمع‌های گلخانه‌ای خراسان جنوبی کسانی که درخواست تسهیلات دارند در اولویت خواهند بود.

به این خبر امتیاز دهید
خروج از نسخه موبایل