لزوم استانداردسازی محصولات کیوی در راستای رونق صادرات

0
۰
(۰)

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا جلیلی مقدم ظهر شنبه در آئین رونمایی از ارقام جدید کیوی در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: ایران رتبه چهارم تولید کیوی در جهان را دارد و بخش اصلی کیوی آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرم سیری و سردسیری وزرات جهاد کشاورزی با تاکید بر علمی پایه کردن صنعت کیوی افزود: بروز رسانی محصول کیوی در رونق بخشی چرخه اقتصادی و تقویت صادرات آن بسیار اهمیت و ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه سلیقه شناسی در محصولات کشاورزی به ویژه کیوی ضروری است، گفت: برای بازاریابی محصولات کشاورزی به ویژه کیوی نیاز است به سلیقه شناسی توجه شود تا به رونق اقتصادی بیانجامد.

جلیلی مقدم با تاکید بر لزوم استانداردسازی محصولات کیوی در راستای رونق صادرات بیان کرد: شناسنامه دار کردن باغات کیوی اقدام مؤثر جهاد کشاورزی در راستای استانداردسازی محصول بوده است.

وی با اشاره به بازار بزرگ چین در بخش محصول کیوی افزود: چین که یکی از تولیدکنندگان قدر کیوی دنیا است به عنوان یکی از بازارهای پر رونق این محصول هم محسوب می‌شود و می‌تواند بازار هدف ایران باشد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرم سیری و سردسیری وزرات جهاد کشاورزی از راه اندازی باغ مادر کیوی در گیلان خبر داد و بیان کرد روند داشت، برداشت و پس از برداشت سه زنجیره بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

جلیلی مقدم با بیان اینکه موضوع پس از برداشت محصول در راستای رونق صادرات اهمیت ویژه ای دارد، گفت: خلأ برنامه محوری در پس از برداشت کیوی باید پر شود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیازدهی روی یکی از ستاره‌ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آراء: ۰

تاکنون هیچ امتیازی داده نشده، اولین کسی باشید که امتیاز می‌دهد.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Leave A Reply

Your email address will not be published.