مهمترین اصول و قوانین طراحی کاتالوگ و بروشور
برای طراحی کاتالوگ و بروشور باید به چند اصل مهم توجه کرد. از مهمترین این اصول میتوان به مدنظر قراردادن تمامی انتظارات صاحبان کسب و کار، ارائه یک طرح کلی، توجه به هارمونی رنگها و البته انتخاب سرفصلها از مهمترین این موارد هستند. همچنین آشنایی با بخشهای مختلف کاتالوگ و بروشور مانند معرفی سازمان و… هم ضروری است. از سوی دیگر باید در این فرایند طراحی، سوالاتی را در کاتالوگ و بروشور بگنجانید که سبب درگیر کردن مخاطب شود. هریک از این اصول باید با توضیحات کامل خدمت شما ارائه شوند. در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره مهمترین اصول و قوانین طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور، مطالبی را مطرح کنیم.
راهنمای طراحی کاتالوگ و بروشور موثر
این را بدانید که حسی که ظاهر کاتالوگ به افراد میدهد، روی تصمیم آنها به خرید موثر است. کاتالوگها و بروشورها اطلاعات کاملی درباره یک یا چند محصول ارائه میکنند و حتی عکس محصولات را هم دارا هستند. به همین دلیل میتوانند در ایجاد دید کلی در افراد کمک کنند. اتفاقا همین دید کلی سبب میشود که افراد راحتتر و بهتر به خرید بپردازند. به بیان بهتر، بدلیل اینکه اطلاعات افراد کامل شده است، میتوانند با اطمینان خاطر اقدام به خرید کنند.
به همین دلیل باید در مسیر طراحی کاتالوگ، همواره به ظرافت و جذابیت آن دقت کنید. قطعا جذابیت بصری، افراد را به خوبی حذب میکند. اما به هر حال به منظور طراحی یک کاتالوگ و بروشور حرفه ای، باید به چند اصل مهم توجه داشته باشید. مهمترین این موارد به شرح زیرند:
در اولین گام باید تمامی انتظاراتی که صاحبان کسب و کار از طراحی کاتالوگ دارند، درنظر گرفته شوند.
گام دوم این است که طراح بتواند یک طرح کلی از تمامی محتویات کاتالوگ به شما ارائه کند. در این صورت اگر نقصی هم وجودداشته باشد، در همان طراحیهای اولیه برطرف خواهد شد.
در سومین گام باید به عنوان یک مارفرما، اطلاعاتی کامل به طراح منتقل کنید تا بتواند هرچه بهتر، اطلاعات را پیاده کند.
درنهایت باید خلاقیت و نوآوریهایی که در چاپ بروشور و یا کاتالوگ محقق شدهاند را مشاهده کنید.
این را هم اضافه میکنیم که نباید از هارمونی رنگها غافل شوید. باید بدانید که کدام ترکیبهای رنگی در کاتالوگ گنجانده شوند.
درصورتی که برای سرفصل ها، کلمات مناسبی انتخاب کنید، میتوانید تاثیر این عناصر تبلیغاتی را به مراتب افزایش بدهید.
مهمترین بخشهای کاتالوگ و بروشور مناسب
اگر قصد دارید کاتالوگ و یا بروشور را به حرفهایترین شکل طراحی کنید، باید ابتدا با بخشهای مختلف آن آشنا باشید. ابتدا باید پیش از هرچیز اقدام به مشخص کردن نوع کاتالوگ کنید. اما به طور کلی تمامی کاتالوگها و بروشورها دارای ساختار مشابه و واحدی هستند که مهمترین بخشهای آنها به شرح زیرند:
- معرفی سازمان یا کسب و کار: نخستین گامی که برای طراحی کاتالوگ باید برداشته شود، ارائه اطلاعاتی درباره سازمان و یا برند است. از سال تاسیس گرفته تا حیطه فعالیت و…. حتی صاحبان اصلی و سهام داران هم در این مسیر میتوانند معرفی شوند.
- مطرح کردن سوالاتی درگیر کننده: باید با شناخت کامل نسبت به مخاطبان خود و طبق نیازهای آن ها، سوالاتی را مطرح کنید.
- به سوالات مطرح شده پاسخ بدهید: بعد از آنکه مخاطبشناسی را در دستور کار قرار دادید و سوالاتی را هم مطرح کردید، باید پاسخی روشن و درست به سوالات بدهید. این عامل به جذب مخاطب کمک میکند. چرا که مخاطب بابت سوالات خود توانسته به جواب برسد.
- ساختار و محتوای اصلی کاتالوگ و بروشور: بسیار مهم است که چه دادههایی را با چه ساختاری قرار است به مخاطب منتقل کنید. میتوانید از جوایزی بگویید که کسب و کار سفارش دهنده گرفته است. همچنین درباره استانداردهای موجود در کسب و کار هم میتوانید صحبت کنیم. اینگونه به خوبی میتوانید اعتمادسازیهای لازم را محقق کنید.
چگونه طراحی کاتالوگ حرفهای را سفارش دهیم؟
هم اکنون ما در گروه تخصصی نوژیک درخدمت شما هستیم تا حرفهایترین بروشورها و کاتالوگها را متناسب با کسب و کار شما طراحی کنیم. در این صورت به بهترین شکل مخاطب شما جذب شده و به مشتریان وفادار شما تبدیل میشوند. ما مسیر ارتقا کسب و کار را خوب بلدیم! پس کار را به کاردان بسپارید و به دانش و تجربه ما در گروه تخصصی نوژیک اعتماد کنید. شما عزیزان علاوه بر کاتالوگ و بروشور، درباره طیف گسترده دیگری از خدمات چاپی هم میتوانید روی ما حساب کنید.