آغاز اجرایی طرح تامین آب کشاورزی روستاهای سرچاه و دوازده امام

0

به گزارش نگار مهر، حسین برزگر صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، از آغاز عملیات خط انتقال طرح عمومی تأمین و انتقال آب اراضی های سرچاه و دوازده امام شهرستان اردل خبر داد.

وی افزود: این طرح بیش از ۱۰ سال تعطیل بود که با پیگیری‌های دولت سیزدهم در راستای پیشرفت و آبادانی شهرستان امسال تجهیز منابع شد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طول خط انتقال این طرح بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر و اراضی تحت پوشش این طرح نیز ۶۰۰ هکتار است.

برزگر عنوان کرد: عملیات لوله‌گذاری به مقدار یک هزار متر لوله فلزی سایز ۶۰۰ میلی متر با اعتباری بالغ بر ۹۴,۶۰۰ میلیون ریال جهت انتقال ۳۶۵ لیتر بر ثانیه آب به اراضی مذکور خریداری و انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح خط انتقال طرح عمومی تأمین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستاهای سرچاه و دوازده امام شهرستان اردل بیش از ۴۰۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تکمیل و اجرای شبکه آبیاری این طرح از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان است، اضافه کرد: طرح مذکور آماده واگذاری به بخش خصوصی برای ات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.