ارتباط منطقی برای گسترش دانش فنی به کشاورزان ایجاد شود

0

به گزارش نگار مهر، سید البرز حسینی، عصر چهارشنبه در آئین شروع بهره برداری پایگاه شهرستان خدابنده، اظهار کرد: ضرورت وجود مراکز تحقیقاتی کاملا روشن است و از طرفی خروجی این مراکز و ارتباط با جامعه اهمیت بسیاری و این موضوع جای کار زیادی دارد.

وی با اشاره‌ به اینکه در دیم بخش اعظمی از کار را آب تحقق می‌بخشد و اگر نباشد برخی از اهداف مغفول می‌ماند، عنوان کرد: باید کاری کنیم که بیشترین بازدهی را با کمترین مصرف آب داشته باشیم و با توجه به تغییرات اقلیمی محکوم به این تفکر هستیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی توجه به موضوع دیم با دانش روز اهمیت در تامین امنیت غذایی را مهم خواند و گفت: باید ارتباط منطقی برای گسترش دانش فنی کشاورزی در شهرستان‌ها ایجاد شود؛ چراکه کشاورزی با همه عل و حلقه‌های تولیدکنندگان و جامعه هدف نیازمند حمایت‌های مراکز تحقیقاتی است.

وی در مورد اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیاز به تجهیزات دارد، ابراز کرد: پیگیری امور را وظیفه خود می‌دانیم و باید کشاورزان به‌ویژه در مناطق محروم مورد حمایت و آموزش قرار گیرند.

حسینی با بیان اینکه در نقاط مختلفی از شهرستان خدابنده می‌تواند نسبت به جمع‌آوری و ذخیره آب‌های سطحی اقدام کرد، یادآور شد: کل آب تنظیمی استان در طول سال‌های متمادی به ۴۵ میلیون مترمکعب نمی‌رسید و با تلاش‌های فراوان آن را به ۱۰۰ میلیون مترمکعب رساندیم که همین میزان هم نسبت به استان‌های دیگر مورد اجحاف واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های دیگر در بدترین شرایط بارندگی برخی سدها ۵۰ درصد آورده دارد، ادامه داد: باید کاری کنیم که بتوان بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب آب جمع‌آوری کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی جاها ظرفیت برای تحول کشاورزی وجود دارد تا مردم بتوانند از این ظرفیت برای تولید و تامین امنیت غذایی کشور استفاده کنند.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.