استان قزوین می تواند پایلوت مدیریت آبخیزداری در کشور باشد

0

به گزارش گزاری مهر، فرود شریفی ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین اظهار کرد: استان قزوین پتانسیل مستعدی در بخش دارد و می‌توان شاخصه‌های کشاورزی دانش بنیان را در این استان پیاده سازی کرد.

وی افزود: دشت قزوین سابقه تمدن و کشاورزی پیشینه‌ای دارد و می‌تواند بسیاری از طرح‌های مهم کشاورزی را به عنوان پایلوت و الگو در این استان اجرایی کرد.

این مسئول اظهار داشت: باید ظرفیت‌های مناسب شرکت‌های دانش بنیان را شناسایی و به کارگیری کرد تا بتوان کار الگویی مناسب را انجام داد.

وی بر لزوم اهمیت استفاده از دانش، تجربه و تکنولوژی در اجرای طرح‌های مهم برای دستیابی به توسعه پایدار بخش کشاورزی تاکید کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین می‌تواند به عنوان پایلوت و الگو برای اجرای مدیریت جامع آبخیزداری باشد چرا که با اجرای این طرح می‌توان از هدر رفت آب و ضایعات کشاورزی جلوگیری کرد و بهره وری را افزایش داد.

شریفی افزود: نظام تولید و بهره برداری پس از اصلاحات اراضی دچار بهم ریختگی شده بود که پس از انقلاب با ایجاد تعاونی‌های تولید به طور خاص، یکپارچگی فیزیکی اراضی و خدمات به صورت مشترک انجام می‌شود که اخیراً ایجاد و راه اندازی مجتمع‌های کشاورزی بر کشاورزی خانوادگی و حفظ مالکیت‌ها تاکید دارد.

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های آب ژرفی نیز دارد بنابراین بایستی با مطالعات مناسب از این پتانسیل نیز بهره برد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.