بازدید از بخش‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

0

به گزارش نگار مهر، حسین برزگر ظهر یکشنبه در بازدید از بخش‌های در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در آستانه فصل زراعی جدید هستیم و کشت پاییزه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در بحث تأمین و تدارک نهاده‌هایی مانند و های ایی و ذخیره‌سازی راهبردی و نیازهای بازاری موجود برای ۶ ماهه دوم سال بازدید صورت گرفت تصریح کرد: همچنین ذخیره سیلوی غلات، ، و شکر مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: در بحث بهره‌وری برای تولید نهاده‌هایی که مورد نیاز است و خدمات مورد نیاز کشاورزان مانند آزمایش خاک و بحث‌های گیاه‌پزشکی نیز امروز مورد بازدید قرار گرفت.

برزگر ادامه داد: همچنین بازدید از دو واحد پیشرو تولیدی ‌ای و دامپروری را در برنامه داریم که در بحث تولید اقدامات صورت گرفته مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی از جهش خوبی در حوزه تولید در سال زراعی گذشته یادآور شد: همچنین در خرید تضمینی گندم، جهش تولید در ‌زارها، کشت قراردادی گندم و تأمین و تدارک نهاده‌های مورد نیاز امسال پیشرفت خوبی داشتیم.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که برای امسال پیش‌بینی شده است رشد سالانه دو نیم درصد برابر نرخ جایگزینی جمعیت برابر با رشد تولید غذا می‌باشد، اما امسال پیش‌بینی می‌شود دو برابر مقدار پیش‌بینی شده یعنی ۵ درصد رشد تولید محقق شود.

وی نهاده مورد نیاز کود شیمیایی سالانه را ۳۴ هزار تن عنوان و بیان کرد: در بحث بذر غلات به‌عنوان کشت استراتژیک ۴ هزار تن بذر گندم و جو آبی و دیم تأمین و تدارک شده است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.