توزیع ۱۲۰ هزار تن هندوانه در شب یلدا/ هندوانه کیلویی ۸ هزار تومان

0

به گزارش گزاری مهر، حسین اصغری مدیرکل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی وزارت جهاد درباره عرضه پاییزی برای شب یلدا اظهار کرد: امسال برای تولید ۳۲۵ هزار تن محصول هندوانه در پاییز برنامه ریزی شده که حدود ۱۷۰ هزار تن از این عدد در آذرماه عرضه و ۱۲۰ هزار تن از این محصول در آخر آذر ماه (شب یلدا) به بازار عرضه می‌شود.

اصغری افزود: برنامه ریزی کشت هندوانه از مردادماه شروع شده و سه چهار ماه قبل از آن هم کارهای مربوط به تأمین و نهاده‌های هندوانه انجام شده است.
ما از ماه اردیبهشت و خرداد درگیر برنامه ریزی برای تولید این محصول هستیم.

مدیرکل دفتر سبزیجات و گیاهان جالیزی گفت: خوشبختانه به دلیل تولید خوبی که داشته‌ایم، هندوانه تقریباً کیلویی ۸ تا ۱۰ هزار تومان است و البته با قیمت ارزان‌تر از این هم عرضه می‌شود.

مصرف خالص آب هندوانه ۴۵۰۰ متر مکعب

وی درمورد پرمصرف بودن کاشت هندوانه توضیح داد: مظلوم ترین سبزی صیفی تولیدی کشور هندوانه است.
عده‌ای پرمصرف بودن آب در کاشت هندوانه را مطرح می‌کنند در صورتی که دستاوردهای علمی مؤسسه خاک و آب کشور، مصرف خالص آب هندوانه را حدود ۴۵۰۰ متر مکعب بیان می‌کند.

اصغری اظهار کرد: هندوانه‌ای که امروز تولید می‌شود در مناطق جنوبی و با استفاده از آب بارندگی (آب سبز) تولید می‌شود، بنابراین هندوانه به هیچ وجه محصول پرآبی نیست ضمن اینکه در سبد غذایی ما ایرانیان به عنوان یک مورد استفاده قرار می‌گیرد و کنار خیلی از غذاها به عنوان مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی آب در کشور، ما باید همه محصولات کشاورزی را مدیریت و سطح را در حدی کشت کنیم که کالای تولید شده در بازار به مصرف برسد و ضایعات نداشته باشد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.