راهنمای انتخاب لباس‌های زنانه برای انواع قالب‌های بدنی 

0

هر خانمی دارای تیپ بدنی منحصر به فردی است که برای داشتن یک استایل ایده‌آل باید به آن توجه ویژه بشود. نکته کلیدی برای اینکه در استایل مورد نظرتان، به بهترین شکل باشید، این است که لباس‌هایی انتخاب بکنید که بهترین ویژگی‌های اندام شما را برجسته بکند و در عین حال نکات منفی بدنتان را که ممکن است، چندان دوست نداشته باشید، کم‌رنگ‌تر نماید. اما چگونه می‌توانید بفهمید که کدام مدل لباس زنانه برای تیپ اندام شما مناسب‌تر است؟ در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با تیپ بدنیتان آشنا بکنیم و نکاتی را در مورد نحوه استایل کردن لباس‌هایی که اندام شما را زیباتر نشان می‌دهد، ارائه دهیم.

اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف بدن

اولین گام برای اینکه لباس مناسب خانم ها با تیپ بدنی خود را بشناسید، شناسایی تیپ بدنی خود است. برای این کار باید برخی از قسمت‌های بدن خود را اندازه بگیرد. ۴ بخش مهم از بدن که برای شناخت تیپ بدنی قابل اندازه‌گیری هستند:

  • دور شانه: اندازه دور شانه که برای اندازه گیری آن، متر خیاطی باید پهن‌ترین قسمت شانه‌ها را احاطه بکند.
  • دور سینه: متر خیاطی باید دور برجسته‌ترین قسمت سینه‌ها و پشت را در بر بگیرد، دقت بکنید، متر نباید نه خیلی شل و نه خیلی فشرده باشد.
  • دور کمر: دور باریک‌ترین بخش کمر که معمولا چند سانتی‌متر بالا‌تر از ناف است.
  • دور باسن: متر را دور باسن بپیچید. در نظر داشته باشید، متر باید در برجسته‌ترین نکته باسن قرار بگیرد.

اکنون که اندازه‌های هر بخش یاد شده را به طور دقیق می‌دانید، می توانید، نوع فرم و تیپ بدنی خود را به راحتی شناسایی بکنید. در ادامه به این موضوع و لباس زنانه برای هر قالب بدنی می‌پردازیم.

انواع تیپ بدنی و لباس‌های مناسب با آن‌ها

به طور کلی، ۵ تیپ بدنی را می‌توان برای زنان اطلاق بکنیم: تیپ بدنی ساعت شنی، تیپ بدنی سیب، تیپ بدنی مستطیلی و تیپ بدنی مثلتی.

اندام سیب شکل و لباس مناسب آن

افرادی که تیپ بدنی آن‌ها از نوع سیب شکل بوده، دور سینه شان نسبت به دور باسنشان بیشتر خواهد بود. حدود ۱۴ درصد از خانم‌ها دارای فرم بدنی به شکل سیب هستند‌. شانه‌های پهن و نداشتن خط کمر هم از مشخصه‌ی بارز این نوع قالب‌های بدنی است. در مجموع بالا بودن وزن در قسمت میانی باعث شده خانم‌هایی که دارای این تیپ بدنی هستند، جزء افراد با اندازه پلاس سایز طبقه‌بندی بشوند. با پوشیدن لباس‌هایی که قسمت میانی بدن را باریک‌تر نشان بدهد، می‌توانیم، نواقص این نوع تیپ بدنی را کم‌رنگ جلوه بدهیم. لباس‌ زنانه هفت یقه و همچنین انواع پیراهن‌های کمر‌دار از بهترین نوع لباس زنانه برای خانم‌هایی با قالب بدنی سیبی شکل است.

اندام مثلثی شکل و لباس مناسب آن

دور کمر و باسنِ پهن و عریض نسبت به بالاتنه، باعث به وجود آمدن تیپ بدنی مثلثی می‌شود. اگر می‌خواهید اندامتان خوش‌فرم‌تر به نظر برسد، لازم است از لباس‌هایی که قسمت پایین تنه را باریکتر نشان می‌دهد، استفاده بکنید. کت‌های اور‌سایز اُپل دار که دارای طرح‌های با خط‌های عمودی است، می‌توانند علاوه بر پهن‌تر جلوه دادن شانه‌ها به بلند قد‌تر نشان دادن شما هم کمک بکنند. همچنین سعی بکنید از ایتم‌های لباس با رنگ تیره چون مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای تیره در قسمت پایین‌تنه استفاده کرده و در عوض لباس‌هایی با رنگ‌های روشن‌تری را در قسمت بالاتنه به کار بگیرید. لباس‌های تیره همواره باعث لاغرتر و به نوعی باریک جلو دادن بخش پایین‌تنه می‌شوند و رنگ‌ها روشن‌تر نمای درشت‌تری به بخش بالا‌تنه خواهند داد.

image 2 jpeg

اندام گلابی شکل و لباس مناسب آن

حدود ۲۰ درصد از زنان، دارای اندام گلابی شکل هستند. افرادی که این نوع قالب بدنی دارند، دور باسن پهن‌تر و به نوعی بیشتری نسبت به دور شانه و سینه خواهند داشت. در مجموع قسمت پایین‌تنه چون ران‌ها و باسن در این نوع تیپ بدنی حجیم‌تر است. شلوار‌های راسته و دامن‌هایی به فرم A بهترین انتخاب به عنوان یک لباس مناسب برای خانم‌هایی خواهد بود که قالب بدنی گلابی شکل دارند.

اندام ساعت شنی و لباس مناسب آن

از نظر بیشتر افراد، تیپ بدنی ساعت شنی، جزء جذاب‌ترین و به نوعی بی‌نقص‌ترین اندام‌ها در بین خانم‌ها است. در این نوع قالب بدنی، دور کمر در مقایسه با دیگر بخش‌های بدن باریک‌تر است و قسمت بالاتنه یعنی باسن و ران‌ها و پایینتنه یعنی سینه و شانه‌‌ها پهنا و حجم یکسانی دارند. در نظر بگیرد اگر فرم بدن شما از نوع ساعت شنی بوده، به راحتی می‌توانید انواع لباس زنانه را انتخاب کرده و به نوعی محدویتی در پوشیدن انواع مدل لباس ندارید.

اندام مستطیلی شکل و لباس مناسب آن

در این نوع اندام، سرشانه‌ها و کمر در یک خط عمود بوده و طول یکسانی دارند و شانه‌ها به شکل مسطح هستند. همچنین خانم‌هایی با قالب بدنی مستطیلی شکل، قوس و انحنای کمی در اندامشان وجود دارد. با توجه به این نکته افرادی با اندام مستطیل شکل، حتما لباس‌های را مد نظر بگیرند که انحنای اندامشان را بیشتر بکند. به عنوان مثال لباس‌هایی که قسمت کمر شما را باریک نشان بدهد چون لباس‌های کمربندی می‌تواند برای این نوع تیپ بدنی‌ها ایده‌آل باشد. همچنین دامن‌هایی که در قسمت باسن یا ران‌ها چین یا پف دارند هم باعث باریک دیده شدن کمر و انحنا دادن به بخش ران و باسن‌ها می‌شوند.

image 1

جمع‌بندی

پوشیدن لباس زنانه متناسب با تیپ بدنی، راهی بدون دردسر برای زیبا و شیک به نظر رسیدن است. دانستن اینکه چگونه هماهنگ با فرم منحصر به فرد خود لباس بپوشید، می‌تواند تغییری خوشایند در ظاهر و احساس شما ایجاد بکند. لباس پوشیدن متناسب با تیپ بدنی شما به معنای برجسته کردن بهترین ویژگی‌های اندامتان است. فراموش نکنید که به استایل منحصر به فرد خود توجه بکنید و مطمئن بشوید، هر نوع لباسی را که می‌پوشید به شما احساس اعتماد به نفس بدهد. به یاد داشته باشید، وقتی بدانید چگونه متناسب با اندام خود لباس بپوشید، همیشه با هر نوع لباسی که می‌پوشید احساس خوبی خواهید داشت.

منبع: banimode.com

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.