روزانه ۵۰۰ تن میوه از روستای بالو به خارج کشور صادر می شود

0

به گزارش گزاری مهر، خسرو شهبازی روز سه شنبه در بازدید از ی بالو با بیان اینکه روستای بالوی ارومیه، یکی از پایانه‌های کشور، افزود: روستای بالوی ارومیه با داشتن یک پنجم واحدهای سورت و بسته بندی و سردخانه‌ای آذربایجان غربی یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های صادراتی کشور است.

رئیس سازمان جهاد آذربایجان غربی گفت: از مجوع ۴۵۰ واحد سردخانه و ۱۰ واحد سورت و بسته بندی ۵۳و احد سردخانه و ۳ واحد سورت وبسته بندی در این روستا قرار دارد.

شهبازی با بیان اینکه این روستا یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های صادراتی کشور است، گفت: روزانه ۵۰۰ تن میوه از بالو به کشورهای روسیه، پاکستان، هندوستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی گردش مالی صادرات میوه را در این روستا بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در سال عنوان کرد و گفت: بالو قطب ی در آذربایجان غربی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم با اعلام اینکه روزانه ۵ هزار نفر در این روستا مشغول به کار هستند، گفت: بالو به روستای اشتغال ایران معروف است وگردش مالی دستمزدهای روزانه در این روستا ۱۵۰ میلیارد ریال است.

محمد دهقانی بزرگ‌ترین مشکل این روستا را جذب نیروی کار عنوان و اضافه کرد: کارفرمایان مجبورند به علت نبود نیروی کار نیروی انسانی مورد نیاز خود را از شهرستان‌ها و روستاهای همجوار جذب کنند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی هم با بیان اینکه جمعیت این روستا طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ چهارده هزار نفر است، افزود: بالو پنجمین روستای بزرگ ایران است و با توجه به یافته‌های باستان شناسی با ۹ هزار سال قدمت یکی از قی ترین روستاهای کشور است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.