ساماندهی زنجیره‌های تولید طیور اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

0

به گزارش نگار مهر، ابراهیم حسن نژاد ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش کردستان اظهار کرد: بازار سفید در کشور نوسان‌هایی داشته که این موضوع آسیب‌هایی به تولید کننده و مصرف کننده وارد کرده است.

وی گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت طیور در کشور تولید می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد: یکی از سیاست‌های این وزارتخانه اقدام به تولید در سطح بالاتر از نیاز کشور در راستای ذخیره سازی و و تنطیم بازار است.

تولید بیش از یک میلیون تن در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این در بخش تولید تخم مرغ اجرایی و موفقیت آمیز هم بوده به گونه‌ای که امسال با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این محصول توانستیم ۱۰۰ هزار تن هم صادرات داشته باشیم.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: در بخش گوشت قرمز هم با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز به تلاش بیشتری در این حوزه وجود دارد.

وی عنوان کرد: بخش زیادی از مشکلات مربوط به تولید گوشت قرمز کشور به انجام اقدامات ناسازگار با توسعه یی می‌رسد که با تغییر زندگی روستایی و شیوه گله داری از مرغوبیت تولید و میزان گوشت قرمز کاسته است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد: منطقه سارال کردستان و حوزه سیروان با توجه به موقیعت بکر و طبیعی که دارد، برای تولید گوشت قرمز حرف برای گفتن دارد.

خانه روستایی محل تولید محسوب می‌شوند

حسن‌نژاد گفت: خانه روستایی فقط محل سکونت نبوده بلکه محل تولید هم هست و باید به این مسیر برگر تا شاهد بهبود تولید به ویژه در زمینه گوشت قرمز باشیم.

وی بیان کرد: کردستان از ویژگی‌های منحصر بفرد و حوزه‌های آبریز مهمی چون سیروان با ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و سفید رود با ظرفیت ۱۳.
۵ کیلومتر مربع آب برخوردار است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: به واسطه بهره‌گیری از این حوزه‌های آبخیزداری کردستان در بالاترین حوزه کرخه که یکی از حوزه های استراتژیک و مهم کشور است قرار دارد.

حسن‌نژاد بیان کرد: امروز اگر این استان در رتبه‌های بالای تولید کشور قرار دارد بخشی از آن به دلیل بارش‌های مناسب و بهره‌گیری از کشت دیم در این منطقه است که نه تنها محدودیت نیست بلکه فرصت و امکان پیشرفت است.

وی تصریح کرد: قدمت مکانیزم کردستان در بخش دیم و پیشرفت استان در این حوزه قابل تقدیر است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کیفیت بخش باغات هم قابل قیاس با هیچ استانی نیست هر چند که زنجیره در استان کامل نیست و بهتر است این بخش هم تکمیل شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.