صدور حکم قطعی برای ۳۸۵ پرونده تغییر کاربری در چهارمحال و بختیاری

0

به گزارش نگار مهر، یوسف باقری صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یگان حفاظت امور اراضی این استان در سال ۹۸ با هدف صیانت و حفاظت از اراضی ملی و و جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی تشکیل شد.

وی افزود: در هر شهرستان در چهارمحال و بختیاری یگان حفاظت امور اراضی تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۸ فقره پرونده تغییر کاربری مشمول تبصره ۲ ماده ۲ شدند، برای ۳۸۵ پرونده حکم قطعی صادر شد و ۳۷۷ فقره خبر از سامانه ۱۳۱ توسط گزارشات مردمی کسب شده که ۳۵۶ مورد آن مورد رسیدگی قرار گرفته است.

در ادامه این نشست سعید مظفری مدیر پروژه رفع تداخلات اراضی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امسال ۱۷ هزار و ۲۵۵ هکتار از اراضی ملی که رفع تداخل شد، در واقع این میزان زمین از اراضی ملی کسر و به مستثنیات مردم اضافه شد.

و در نهایت بهروز شکوهی رئیس اداره حفظ کاربری اراضی مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده شهری و شهرک‌ها جز در موارد ضرور ممنوع است.

وی افزود: تشخیص این ضرورت برعهده کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ است.

رئیس اداره حفظ کاربری اراضی مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متخلفانی که اراضی ملی را بدون مجوز کمیسیون تغییر کاربری دهند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و برای آن‌ها پرونده تخلف تشکیل می‌شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.