صدور ۴۵۰ هزار کارت ایثار هدف‌گذاری شد

0

به گزارش گزاری مهر، محمدرضا قائد عبدی ظهر سه‌شنبه در نشست اجرای طرح سپاس معاونت ریاست جمهوری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: ۳۶ هزار کارت ایثار در برای ایثارگران صادر و در حال صدور است.

وی ادامه داد: هر هفته و هر ماه تعدادی کارت ایثار توسط ستاد کل نیروهای مسلح برای ایثارگران صادر می‌شود و با صدور این کارت‌ها بر اساس تعداد روزهایی که رزمندگان در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، خدمات به آنان ارائه می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد با اشاره به اینکه صدور ۴۵۰ هزار کارت ایثار توسط نیروهای مسلح هدفگذاری شده، اظهار کرد: کارت ایثار هویت اجتماعی و فرهنگی ایثارگران است و بهبود خدمت‌رسانی به جامعه معظم ایثارگران از جمله اهداف صدور این کارت است.

عبدی با بیان اینکه اجرای سند ملی کارت ایثار، نام جهاد را احیا کرد، گفت: ۱۶ هزار پرونده تاکنون در وزارت جهاد کشاورزی تعیین و تکلیف شده شده‌است.

مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم ۱۹ و هشت دهم درصد از برنامه ششم توسعه و قانون جامع ایثارگران محقق شده بود.

وی افزود: پس از گذشت ۲ سال از شروع به کار دولت سیزدهم اجرای برنامه ششم توسعه و قانون جامع ایثارگران ۳۳ درصد افزایش یافته و تا اجرای کامل این قانون، فاصله زیادی وجود دارد.

قائدی عبدی گفت: در قانون هفتم توسعه در ۲ ماده به مباحث ایثارگران پرداخته شده که با پیگیری‌هایی که در شورای مشاوران و فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی انجام شد، اتفاقات مناسبی در این حوزه افتاده‌است.

وی ادامه داد: برخی از برنامه‌های ششم توسعه در حوزه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه لحاظ نشده بود که امید است با قول نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مهم لحاظ شود.

استان مرکزی در حوزه تولید محصولات کشاورزی خودکفا است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: این استان، زادگاه یک چهارم مفاخر کشور است و در رأس آنان حضرت امام خمینی (ره) قرار دارد.

علی صفری با اشاره به اینکه استان مرکزی استان صنعتی است، ادامه داد: کشاورزی این استان زیر سایه صنعت قرار دارد.

وی ادامه داد: ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و سه میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود و این استان در زمینه تولید کالای اساسی مازاد تولید داشته و این حوزه خودکفا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: عمل به قانون مجلس شورای اسلامی از جمله خواسته‌های ایثارگران است و با اجرای آن بخشی از مشکلات این افراد برطرف می‌شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.