ضریب کشت محصولات کشاورزی را در مازندران افزایش دهیم

0

به گزارش نگار مهر، بابک مؤمنی پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد استان‌های منطقه یک کشور، گفت: بی شک جهاد کشاورزی مازندران بزرگترین دستگاه اجرایی عملیاتی در سطح استان محسوب می‌شود و تنوع و گستردگی زیادی دارد.

مؤمنی با بیان اینکه من فرزند سازمان جهاد کشاورزی مازندران هستم و حیات شغلی خود را از جهاد کشاورزی آغاز کردم، اظهار کرد: جایگاه‌ها رفتنی است اما تنها چیزی که باقی می‌ماند رفتارهایی است که باید پاسخگوی آن باشیم.

وی اضافه کرد: مازندران استان کشاورزی کشور است و ۹۵ درصد عرصه‌های استان درگیر فعالیت‌های این بخش است.

مؤمنی با اشاره به اینکه مازندران قطب اول تولید و محور تولید محصولات استراتژیک است که نقش اساسی در سبد غذایی کشور دارد، خاطرنشان کرد: تولید سالانه محصولات کشاورزی مازندران ۷.
۸ میلیون تن است و شاید نسبت به برخی استان‌ها به لحاظ کمی، حجم تولیدات استان ما کم باشد اما ارزش ی بالاتری را نسبت به سایر استان‌ها داریم.

وی تصریح کرد: با تحول زیرساختی می‌توان ضریب کشت محصولات کشاورزی استان را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی بخش کشاورزی، ارتقا عملکرد و تولید بود اما زمانیکه بازرگانی هم به این وزارتخانه محول شد بخش زیادی از انرژی همکاران صرف این موضوع می‌شود، افزود: اگر بر روی برندینگ محصولات کشاورزی کار شود می‌توان بازار کشورهای دنیا را فتح کرد به شرطی که شرایط و امکانات محصولات کشاورزی فراهم شود.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.