عزم راسخ جهاد کشاورزی کردستان برای رفع مشکل گوشت قرمز

0

به گزارش نگار مهر، پیمان اسکندری ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد استان که با حضور معاون هماهنگی امور ی استاندار کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه هر ماه یکبار برای بررسی فعالیت‌های حوزه کشاورزی استان برگزار می‌شود و امروز شاهد اولین جلسه این شورا با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان و معاونین برنامه‌ریزی فرمانداری‌های استان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: راهکار تمام مشکلات اقتصادی استان مرتبط با تولید است و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان موفقیت‌هایی را کسب کرده که نمونه عینی این مهم تکمیل زنجیره تولید مرغ در استان است.

اسکندری افزود: تداوم تولید مرغ و تلاش‌های کارشناسی این حوزه موجب ثبات ، آرامش در بازار، توسعه و ارزآوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زراعت و ایی مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد که دستور کار اول شورای هماهنگی استان این مهم خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: انتظار داریم قرارگاه‌های شهرستانی با محوریت فرمانداری‌ها برای فعال کردن واحدهای راکد مرغداری تشکیل شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: تنها تنشی که در حوزه تأمین مواد غذایی داریم به مبحث گوشت قرمز مرتبط می‌شود که در سال جاری باید این مهم به صورت ویژه پیگیری شود.

وی افزود: بازار سال گذشته یک بازار آرامی بود و تنها مبحث گوشت قرمز دارای تلاطماتی بود که با واردات گوشت اقدام به تأمین نیاز استان کر و خوشبختانه کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

اسکندری تصریح کرد: صنف قصابان با افزایش بی مورد نرخ‌ها موجب مشکلاتی برای مردم استان شده‌اند که می‌طلبد دستگاه‌های متولی ورود کنند.

‌راستگویی، امانت‌داری، وفای به عهد و مردمی بودن از جمله ویژگی است

حجت‌الاسلام علی اشرف ایرانی سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: راستگویی، امانت داری، وفای به عهد و مردمی بودن از جمله ویژگی‌هایی است که رسول اکرم (ص) به عنوان ویژگی‌های شخصیتی مؤمنان یاد کرده‌اند.

وی افزود: امید است که در سال جهش تولید با مشارکت مردم بتوانیم رضایت مردمی را به نحو احسن جلب کنیم.

حجت‌الاسلام ایرانی خاطرنشان کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در اقدام به احصای راهکارهای عملی برای جلب مشارکت مردمی در راستای جهش تولید کرده و در این راستا در استان کردستان نیز پذیرای ایده‌ها و طرح‌ها هستیم.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.