قرارگاه توسعه صادرات تشکیل می‌شود

0

به گزارش گزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد صبح امروز در گردهمایی جوانان و نخبگان با اشاره به این که واردات، بنیان تولید را سست می‌کند، گفت: نخبگی در نیاز امروز کشاورزی برای توسعه، ارزآوری و اشتغالزایی است، از این رو ضرورت دارد قرارگاه توسعه صادرات برای دستیابی به هدف‌گذاری صادراتی با رویکرد جهشی تشکیل شود.

وی افزود: در این قرارگاه با بهره‌گیری از همه ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، صادرات محصولات و کالاهای کشاورزی تسهیل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذاران را کاهش زمان صدور مجوزها دانست و گفت: کاهش زمان صدور مجوزها در بخش کشاورزی باعث جذب سرمایه‌های معطل فراوان در کشور می‌شود.

وی در جمع جوانان و نخبگان معاونت‌ها و سازمان‌های ملی و استانی وزارت جهاد کشاورزی با تبیین برنامه‌های کلان وزارتخانه افزود: مفهوم عملیاتی «مشارکت مردم» این است که تعاونی‌ها به نمایندگی از مجامع مردمی با کم کردن فاصله مزرعه تا بازار، سود حاصل را میان تولید کننده واقعی و مصرف کننده نهایی توزیع کنند.

نیکبخت ادامه داد: استفاده از سرمایه فراوان در دست مردم مشکل کمبود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را جبران می‌کند و با این روش به آسانی می‌توان نگاه سرمایه‌گذاری با بانکی را به حداقل رساند.

وزیر جهاد کشاورزی راهبرد کشت قراردادی را حرکت مؤثر دیگری برای جذب سرمایه به بخش کشاورزی دانست و تأکید کرد: کشت قراردادی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند کمبود منابع مالی را جبران کند.

وی با قدردانی از کشاورزان کار برای کمک به خودکفایی کشور در تولید و تأمین غذای اصلی مردم افزود: مجموعه ارکان دولت همه تلاش خود را برای پرداخت به موقع مطالبات گندم‌کاران انجام می‌دهد.

نیکبخت همچنین در این گردهمایی، آینده‌پژوهی در امنیت غذایی را یکی از مهمترین اهداف و راهبردهای دولت سیزدهم و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان و نخبه در حل مشکلات بخش کشاورزی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: نظر به فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نقش و اهمیت جوانان و نخبگان در پیشرفت و تعالی کشور و تاکید رئیس جمهور شهید در جلسات بر نقش جوانان و نخبگان در تحولات اساسی کشور به ویژه در بخش کشاورزی، آذر ماه سال ۱۴۰۲ ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه تشکیل شد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: به دلیل اهمیت و نقش این ستاد در بخش کشاورزی و تولید و امنیت غذایی روز بیست و یکم خرداد در هفته جهاد کشاورزی به نام جهاد کشاورزی، مشارکت جوانان و نخبگان نامگذاری شده است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.