کشاورزی مازندران گرفتار واسطه ها است

0

به گزارش نگار مهر آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان با تبریک اعیاد شعبانیه و ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: شکر نعمت پیروزی انقلاب را باحضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند ادا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از تلاش‌هایی که در حوزه کشاورزی و جهاد کشاورزی استان به وسیله همه مسؤولان و بخش خصوصی صورت گرفته تا به سمت دانش‌بنیان شدن کشاورزی حرکت کنیم تشکر می‌کنم، ادامه داد: همه از ضعف‌ها و نسخه‌های شفابخش کشاورزی استان خبر داریم و ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و بعد از ۴۵ سال نباید وضعیت کشاورزی ما اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: هرساله صحبت‌های نبود زیرساخت، کشتی کانتینردار و یخچال‌دار و شناسنامه دار نبودم باغات و محصولات را می‌شنویم، تا کی باید این صحبت‌ها باشد و این حرف‌ها را بشنویم؟

آیت الله محمدی لائینی افزود: بیماری سرطان در مازندران زیاد است و بخشی از آن مربوط به مصرف نادرست و سم است؛ نظارت آن برعهده کیست و چرا محصولات کشاورزی ما که صادر می‌شود استانداردهای لازم را ندارد؟

وی بیان داشت: چه کسی باید از کشاورزان دفاع کند و استانداردها را مورد بررسی قرار دهد؟ چرا محصولات کشاورزی ما را سایر کشورها نباید بخورند اما ما باید بخوریم و گناه ما چیست؟

وی با اظهار اینکه این استان حداقل باید ۲ وزیر کشاورزی و ورزش را در کابینه داشته باشد، گفت: مازندران در این دو حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آیت الله لائینی تصریح کرد: ۱۴ نمونه ملی کشاورزی نشان می‌دهد چقدر ظرفیت و استعداد داریم اما با همه این ظرفیت‌ها درآمد ارزی خوبی نداریم و شرایط مناسب نیست.

محمدی لائینی ادامه داد: محصول کشاورزان می‌پوسد اما صنایع فرآوری و تبدیلی نداریم و گرفتار بازار و واسطه‌ها هستیم که هرساله بر سر و مرکبات و کیوی ما می‌زنند و کشاورزان را ناامید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: کشاورزان مازندرانی مظلوم هستند، استعداد هست اما هزاران مانع و مشکل و دلال هم هست تا کشاورز به منافع ی خوبی نرسد.

محمدی لائینی گفت: انقلاب اسلامی از این مدیریت ضعیف راضی نیست و متناسب با انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها انقلاب نکر.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.