کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کردستان است

0

به گزارش نگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش کردستان اظهار کرد: یکی از کم نظیرترین مزیت و استعدادهای این منطقه کشاورزی است.

وی بیان کرد: نقش استان در تأمین امنیت غذایی کشور هر سال افزایش می‌یابد، و در سال زراعی گذشته بیش از ۱۰ درصد تولید کشور در این استان انجام شد.

استاندار کردستان اذعان کرد: بر همین مبنا هلدینگ‌ های کشاورزی و دامپروری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی در استان می‌کنند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: از حوزه‌های مختلف اعم از اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری، تخصیص آب و افزایش اراضی آبی، ظرفیت بخش کشاورزی باید ارتقا پیدا کند.

لزوم اجرای طرح تغییر الگوی کشت در کردستان

وی تصریح کرد: اجرای طرح تغییر الگوی کشت هم باید در استان مورد توجه قرار گیرد و در حوزه دام و طیور یکی از استان‌های مولد هستیم که برای در این بخش برنامه‌هایی هم در حال اجرا است.

استاندار کردستان بیان کرد: توافق استان با رئیس بنیاد مستضعفان هم انجام شده که امیدواریم مولد اقدامات خوبی در بدنه ی استان قرار گیرد.

زارعی‌کوشا افزود: برای نخستین بار واحد ۲۰ هزار راسی دامداری با سرمایه گذاری این بنیاد در کردستان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: جلساتی با هلدینگ های کشاورزی و دامپروری هم برگزار شده و قرار شده در حوزه صنایع تبدیلی به ویژه فرآوری سیب زمینی در استان سرمایه گذاری انجام شود.

استاندار کردستان در خاتمه بر توجه و معرفی الگوهای کار و موفقیت در رسانه‌ها تاکید کرد.

وی بیان کرد: همچنین به فعالان بخش کشاورزی که در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند، مجوز و حواله خودرو سایپا از شرکت زامیاد اهدا خواهد شد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.