کشاورزی هوشمند در مازندران مورد توجه قرار گیرد

0

به گزارش نگار مهر، بابک مؤمنی شامگاه شنبه در جلسه تدوین سند توسعه بخش استان اظهار کرد: سند توسعه بخش کشاورزی باید مسیر توسعه راهبردی این بخش را در بازه زمانی مشخص ارائه کند و در این سند حرف‌های جدید برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید داده‌های درست و پایه آماری درستی در بخش کشاورزی داشته باشیم تا بتوان بهره وری خوبی از این بخش انتظار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه باید نظام تحلیل داده‌های آماری برای تدوین سند راهبردی کشاورزی استان داشته باشیم، افزود: از ظرفیت کارهای تحقیقاتی که انجام شد و با در حال انجام است برای سند توسعه راهبردی بخش کشاورزی مازندران استفاده کنیم.

مؤمنی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ دانش و برنامه‌های تحولی یک نیاز اساسی در بخش کشاورزی است و باید سرلوحه کار همه مسئولان و برنامه ریزان قرار گیرد، ادامه داد: استفاده از دانش و فناوری پهپادها و ریز پرنده‌ها، توسعه زهکشی اراضی، کنترل از راه دور و کشاورزی هوشمند و دقیق در تدوین سند توسعه بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید به سمت الگوهای آبخیزداری و توسعه مدیریت آبخیز در بالادست برویم تا ضمن حفظ منابع طبیعی موجود، از اتفاقات و بلایای طبیعی نظیر سیل و آسیب به اراضی جلوگیری شود.

مؤمنی بیان کرد: تغییرات اقلیمی باید در سند توسعه بخش کشاورزی مدنظر قرار گیرد و باید دید مدیریت بحران چه جایگاهی در تدوین سند توسعه بخش کشاورزی استان دارد.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.