کشت ۹۵ درصد محصولات زراعی پاییزه در شهرستان همدان

0

به گزارش گزاری مهر، رحمان ایرانپور با اشاره به کشت‌های پاییزه شهرستان اظهار کرد: تاکنون ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آبی، ۴۳ هزار هکتار گندم ، ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار جو آبی و ۵ هزار و ۸۵۰ هکتار جو دیم در اراضی شهرستان کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برش شهرستانی کشت‌های پاییزه، اقدام به کشت صورت گرفته است افزود: ۳ هزار و ۴ تن ازته، ۸۶۵ تن فسفاته و ۱۶۰ تن پتاسته توسط کارگزاران به منظور تأمین کود کشت پاییزه توزیع شده است.

مدیر جهاد شهرستان همدان در حوزه بذور گواهی شده نیز یادآور شد: در راستای کشت‌های پاییزه بذور گواهی شده تأمین و توزیع شده که شامل ۵۴۲ تن گندم آبی، ۳۴۵ تن گندم دیم، ۲۲۶ تن جو آبی و ۳۰ تن جو دیم است.

وی با بیان اینکه سطح ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان ۴۸ هزار و ۳۰۵ هکتار است که هم اکنون با فعالیت ۲۲ کارشناس در حال اجراست ادامه داد: تسهیلات طرح جهش تولید در نوبت اول جذب و بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

ایرانپور در ادامه به پرونده‌های آماده متقاضیان نوبت دوم دریافت تسهیلات جهش تولید اشاره کرد و گفت: به محض تخصیص اعتبار این مهم نیز محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش تسهیلات مکانیزاسیون ۱.
۵ میلیارد تومان جذب صورت گرفته است اضافه کرد: از ابتدای سال ۳۵ پرونده معادل ۲۰ هکتار برای دریافت تسهیلات احداث گلخانه معرفی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در بخش گلخانه‌ها ۱۱.
۵ هکتار بهسازی و انجام شده، همچنین ۱۰ واحد گلخانه مجهز به انشعاب گاز شدند.

وی به اقدام دیگر شهرستان در بخش مساحی اراضی پرداخت و افزود: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی شهرستان همدان، ۷۲ هزار هکتار مساحی و در سامانه سامکا ثبت شده است.

ایرانپور در پایان با اشاره به اقدامات آموزشی و ترویجی جهاد شهرستان یادآور شد: ۳ هزار و ۴۵۰ نفر ساعت آموزش در راستای طرح جهش تولید صورت گرفته اگرچه بازدیدهای ترویجی، روز مزرعه و کارگاه‌های آموزشی در دستور کار جهاد شهرستان قرار دارد و مستمرا در حال انجام است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.