۴۳۰ تن مرکبات از باغ‌های جهرم برداشت می‌شود

0

حسن زمانی در گفت‌وگو با نگار مهر گفت: عملیات برداشت مرکبات از سطح ۱۶ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان در حال انجام است که پیش بینی می‌شود بیش از ۴۳۰ هزار تن محصول از باغات تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: عملیات برداشت از اوایل مرداد ماه با برداشت لیمو ترش رقم پرشین آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده با برداشت پرتقال والنسیا پایان می‌پذیرد.

مدیر جهاد جهرم اظهار کرد: مرکبات تولیدی جهرم شامل: لیمو پرشین، لیمو لیسبون، لیمو آب، لیموشیرین، پرتقال ناول، پرتقال محلی، پرتقال والنسیا، نارنج، گریپ فروت و… می‌باشد.

این مقام مسئول از کسب مقام اول کشور در تولید لیموترش و لیمو شیرین جهرم خبر داد که این جایگاه دریچه بازار را بر عرصه کشاورزی جهرم باز کرده است.

زمانی گفت: محصولات تولیدی علاوه بر ارسال به بازارهای سراسر کشور، پس از ضدعفونی و سورت به کشورهای اتحادیه اوراسیا از جمله: روسیه، ارمنستان، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ازبکستان، اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌گردد.

وی با اشاره ب اینکه در فصل برداشت مرکبات ۱۶۵ واحد سورتینگ و بسته بندی در شهرستان جهرم فعال است، خاطرنشان کرد: ۱۵ سردخانه جهت نگهداری مرکبات مرغوب و تعدیل بازار جهت مصرف شب عید در نظر گرفته شده است.

به این خبر امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.